استاندارد بانک: رشد تقاضای طلا غیر عادی است

۳۰م دیماه ،

استاندارد بانک: رشد تقاضای طلا غیر عادی است | چاپ |
پنجشنبه ۰۵ بهمن ساعت ۱۲:۴۸

بینا- موسسه مالی استاندارد بانک در تازه ترین گزارش خود رشد تقاضای جهانی طلا در این موقع از سال را غیر عادی و غیر طبیعی ارزیابی کرده است.
به گزارش بینا به نقل از پایگاه اینترنتی طلا/ بلومبرگ، استاندارد بانک اعلام کرد، سبب اصلی افزایش تقاضا برای خرید طلا در این موقع از سال، افزایش تقاضا از سوی کشورهای جنوب شرق آسیا است.
بر این اساس ، تقاضای طلا در بازارهای جهانی به بالاترین حد خود از نوامبر ۲۰۱۲ رسیده است که یکی از مهمترین علل آن افزایش تقاضا در بازار هند به سبب آغاز فصل مراسم ازدواج در این کشور است.
هند بزرگترین وارد کننده طلا در سال ۲۰۱۱ میلادی تعرفه واردات طلا را از دو روز پیش افزایش داده است.
این گزارش می افزاید، سبب اصلی افزایش تعرفه واردات طلای هند جلوگیری از رشد فزاینده تقاضای طلا و کاهش کسری تجاری این کشور بوده است.
قیمت جهانی طلا سال قبل برای دوازدهمین سال متوالی افزایش داشته که این مساله در نه دهه قبل بی سابقه بوده است. البته قیمت طلا از اکتبر تا چهارم ژانویه ۲۰۲۴ بیش از ۹٫۵ درصد کاهش داشته است.
به اعتقاد کارشناسان استاندارد بانک افزایش تقاضای طلا در ماه ژانویه در حد ماه نوامبر، مساله ای غیر عادی است. شاید تصمیم دولت هند برای افزایش مجدد تعرفه واردات طلا مهمترین عامل این مساله باشد.


RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.