استانداری: جدایی ری از تهران قطعی است

معاون عمرانی استانداری تهران گفت: جدا شدن شهر ری از تهران، قطعی و مسیری بدون بازگشت است.

محمد رضا محمودی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر با بیان اینکه بحث جدایی ری از تهران، وارد مرحله عملیاتی شده است و بزودی حکم شهردار ری ابلاغ می شود، افزود: حدود ۱۰۰ روز از دستور رئیس جمهور مبنی بر تاسیس شهرداری در ری و استقلال قانونی این شهر، سپری شده است.
وی گفت: مادامی که مجددا دستور قطعی مبنی بر توقف اجرای ماده قانونی جدایی ری از تهران صادر نشود، ملزم به اجرای مصوبات و قوانین موجود در این زمینه هستیم.
محمودی با بیان اینکه شهر ری از ابتدا هم از تهران جدا بود، افزود: بنا بر مصلحت اعلام شد مدتی مدیریت ری در شهرداری تهران انجام شود، ولی امیدواریم شهردار ری بزودی در محل خدمت خود مستقر و به ارائه خدمات مشغول شود که هم به نفع مردم ری و هم مردم تهران خواهد بود .
وی با اشاره به اینکه در هر شهری مادامی که انتخابات شورای شهر برگزار شود، انتخاب شهردار برعهده وزارت کشور و استانداری است، گفت: در تمام مصوبات و ابلاغیه ها، شورای شهر تهران به عنوان شورای شهر تهران آورده شده است و اعلام نشده که اعضای شورای شهر تهران مسئولیت شورای شهر ری را هم بر عهده دارند.
معاون عمرانی استانداری تهران افزود: به استاندار تهران حکم قائم مقام شورای شهر ری ابلاغ شده است و آقای تمدن قانونا موظف به انتخاب شهردار ری هستند و تمام مقدمات برای آغاز کار در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه ما موظف به اجرای قانون هستیم، گفت: انتخابات شورای شهر ری، همزمان با انتخابات ریاست جمهوری انجام می شود و ما در واقع مسئولیت های شهرداری تهران را کم می کنیم تا به وظایف و مسئولیت های خود در اجرای طرح ها در محدوده های شهری رسیدگی کند.


IRIBNews RSS MoreNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.