استاندار آذربایجان غربی: التزام به قانون در طراحی و ساخت و سازهای شهری ضروری است

۲۱اردیبهشت،

وحید جلال زاده روز شنبه در دیدار مسئولان سازمان نظام مهندسی آذربایجان غربی افزود: باید در دستگاههای مختلف ساخت و ساز شهری، توجه و التزام روزافزون به قانون حرف اول را بزند و فعالیت های مختلف با همدلی و هماهنگی بیشتر و برنامه ریزی های کارشناسانه تر به پیش برود.

وی با اشاره به اینکه ورود بخش خصوصی به مسائل عمرانی بسیار مغتنم و قابل توجه است، اضافه کرد: این امر ضرورتی اجتناب ناپذیر است که می تواند در کاهش نقاط ضعف و افزایش نقاط قوت بسیار مهم باشد.

وی اظهار کرد: نظام مهندسی ساختمان عنصری خدوم در آذربایجان غربی است که با توجه به ظرفیت و زبدگی در این سازمان، باید هماهنگی ها و برنامه ریزی های بیشتری با این نهاد برای ساختن شهرهایی بهتر انجام گیرد.

استاندار آذربایجان غربی توجه به نما در معماری شهری را مورد تاکید قرار داد و افزود: گونه ای خاص از معماری شهری باید برای مناطق مختلف شهر های استان در نظر گرفته شود تا ساخت و سازها بر این مبنا ادامه پیدا کند.

جلال زاده اضافه کرد: هویت و کاربری های شهری در مناطق مختلف باید حفظ شود و این مهم در صورت افزایش همکاری ها بین دستگاههای اجرایی مرتبط می تواند تحقق یابد.

وی فضای سبز موجود در شهر ارومیه را به عنوان یک ظرفیت بی بدیل عنوان کرد و گفت: با توجه به طرح جامع تفصیلی شهر باید معماری ها و ساخت و سازهای قانونی و در قالب ضوابط شهری انجام گیرد تا شاهد تعرض به حریم نقاط سبز شهری نباشیم.

در این جلسه مدیرعامل سازمان نظام مهندسی استان، گزارشی از اقدامات این سازمان ارائه کرد.

۸۱۳۷/۵۸۱

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.