استاندار آذربایجان غربی: تمام توان دولت در راستای تحقق منویات رهبری است

۱۷فروردین۱۳،

وحید جلال زاده عصر شنبه در اولین جلسه کارگروه معدن در آذربایجان غربی افزود: باید همگان در این خصوص تلاش وافر داشته باشند و این امر را در سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند.

وی در ادامه به پتانسیل ها و توانمندی های بسیار بسیار استان در حوزه معدن اشاره کرد و ادامه داد: راه اندازی کارگروه معدن در استانها به ویژه در استان ما ، با برنامه ریزی دولت و رییس جمهور انجام شده که می تواند در تحقق توسعه روزافزون این بخش به ویژه در آذربایجان غربی بسیار موثر باشد.

وی بخش معدن را دارای ظرفیت بسیار بسیار سرمایه گذاری و اشتغال در بخش های اکتشاف، استخراج و فرآوری دانست و اضافه کرد: ما ظرفیت معادن بالایی در این خصوص در استان داریم و باید تمامی آنها را با همکاری بخش خصوصی و نهادهای دولتی به صورت بالفعل درآوریم.

استاندار آذربایجان غربی ، معادن را جزء ثروت های عمومی برشمرد و اظهار کرد: این هنرمندی ماست که این ثروت ها را باید به سمت توسعه استان سوق دهیم.

جلال زاده راه اندازی نمایندگی سازمان زمین شناسی در ارومیه را به فال نیک گرفت و افزود: این اداره می تواند در کشف ظرفیت های بالقوه در استان بسیار کمک کار خوبی باشد.

وی تاکید کرد: باید با همکاری نهادهایی نظیر مرکز خدمات سرمایه گذاری ، اداره کل صنعت، معدن و تجارت و اداره زمین شناسی، سرمایه های داخلی و خارجی به بخش معدن استان سرازیر شود.

وی با تاکید بر مقابله جدی با سوء استفاده کنندگان از معادن در کنار توجه به سرمایه گذاران ، گفت: باید این پتانسیل به اشخاص حقیقی و شرکت هایی که اهلیت این کار را داشته باشند ، ارائه شود.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: البته سرمایه گذاران در حوزه معادن استان، نباید از بخش فرآوری در کنار استخراج آنها غافل باشند و این مزیت نیز باید به آذربایجان غربی اختصاص داده شود.

جلال زاده سال ۹۲ را سالی مهم برای توسعه معادن در استان برشمرد و اظهار کرد: تقویت زیرساختها، توجه به مناطق معدنی استان در شمال و جنوب، ایجاد اشتغال، افزایش تولید و افزایش درآمد به همراه جلوگیری از خروج سرمایه های معدنی استان مهمترین مواردی است که باید کارگروه معدن استان به آنها توجه ویژه ای در سال جاری داشته باشد.

وی از مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی خواست: تا دو ماه آینده طرح ها و معادن مهمی که پتانسیل معرفی به سرمایه گذار را دارند را شناسایی کرده و در اختیار مرکز حمایت از سرمایه گذاری استان قرار دهد.

۸۱۳۶/۵۸۳

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.