استاندار اردبیل: توسعه فرهنگ مشارکت خیران در ساخت مسکن محرومان ضرورت دارد

۸فروردین ۱۳،

به گزارش روز یکشنبه استانداری اردبیل ، اکبر نیکزاد در نشستی با اعضای مجمع خیران مسکن ساز استان افزود: با راهکارهای مناسب می توان ترتیبی اتخاذ کرد تا اشخاص بیشتری از اقشار کم درآمد و آسیب پذیر صاحب مسکن شوند.

وی فراهم کردن بستر مناسب در جامعه بویژه در میان خیران مسکن ساز استان و افزایش روحیه تعاون و همکاری در بین ادارات مرتبط را از راهکارهای جذب مشارکت های مردمی در راستای خانه دار کردن محرومان ذکر کرد.

وی اظهار کرد: با توسعه فعالیت های خیرخواهانه بستری فراهم می گردد تا نیک اندیشان با هر نوع سلیقه و سطح درآمدی به عنوان خیران مسکن ساز وارد عرصه های مشارکتی در امر ساخت و ساز مسکن به اشخاص مستمند و نیازمند جامعه شوند.

وی با اشاره به این که مسکن یکی از مقوله های مهم هر خانواده ایرانی بویژه اشخاص آسیب پذیر جامعه است افزود: با توجه به ظرفیت های خوب و بهره گیری مناسب از توان حساب ۱۰۰

حضرت امام خمینی (ره) که ۵۸ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان معظم له تاسیس شد یکی از دغدغه های اصلی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در تامین مسکن محرومان مورد توجه و اهتمام ویژه قرار گرفت.

وی گفت: با توجه به مسوولیت سنگین اعضای خیران مسکن ساز استان اردبیل بنیاد مسکن می تواند مددکار خوبی برای این انجمن در راستای ساخت و ساز واحدهای مسکونی و واگذاری آن به اشخاص مستمند جامعه باشد.

نیکزاد افزود: گره گشایی از محرومان جامعه کار ماندگاری است و ما آمادگی کامل داریم در این زمینه همکاری های لازم را برای رفع مشکلات مسکن اشخاص نیازمند داشته باشیم.

به گزارش ایرنا ، داود عزیززاده مدیرعامل انجمن خیران مسکن ساز استان نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از عملکرد خیران مسکن ساز گفت: مسکن خیران ۶۴ واحدی شهرستان نمین با پیشرفت فیزیکی ۶۷ درصدی در حال احداث است.

وی افزود: در شهرستان اردبیل نیز پروژه ۲۴ واحدی آغاز شده و در شهرستان نیر ۱۶ واحد و ددر مشگین شهر ۳۲ واحد مسکن خیران در دست اقدام است که با ساخت و افتتاح آنها بسیاری از مشکلات محرومان در زمینه مسکن حل خواهد شد.

عزیززاده همچنین از برگزاری همایش خیرین مسکن ساز در آینده نزدیک در استان با هدف جذب اشخاص خیر و مشارکت و همکاری دستگاههای مرتبط ساخت و ساز مسکن و واگذاری آن به اشخاص آسیب پذیر جامعه خبر داد.

۵۹۴/۵۳۰

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.