استاندار اصفهان:بحران بدلیل نداشتن آمادگی و پیشگیری از حوادث بوجود می آید

به گزارش ایرنا،ˈعلیرضا ذاکراصفهانیˈ عصر شنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اصفهان به مناسبت هفته کاهش بلایای طبیعی افزود: با توجه به اینکه اصفهان به عنوان جانشین تهران است،طرح جامع ایمنی شهرها در دستور کار مدیریت استان قرار گرفته است.

وی اضافه کرد:در این طرح همه دستگاه های اجرایی استان مشارکت و همکاری دارند.

استاندار اصفهان تاکید کرد : برای مقابله با حوادث و بلایای طبیعی همکاری همه دستگاه ها با مجموعه مدیریت بحران ضروری است.

ذاکر اصفهانی به مانور سال گذشته اردستان اشاره کرد وگفت: این مانور در کشور قابل توجه بود.

استاندار اصفهان اظهار کرد: برای کاهش بلایای طبیعی نیازمند تدابیر و حضور مردم در طبقات مختلف هستیم.

وی با اشاره به آمادگی کامل همه بخش ها به تجهیزات کافی و نیروی لازم دراصفهان گفت: در این استان به عنوان جانشین تهران، شرایط خوبی حاکم است.

استاندار اصفهان، موقعیت، دانش فنی و سرمایه انسانی را در کنار تجهیزات موثر دانست و افزود: اصفهان روز به روز در حال پیشرفت و افزایش این موارد است.

ذاکراصفهانی با بیان اینکه دو ماه پیش حدود ۲۰ میلیارد تومان به بخش های مختلف استان در این زمینه توزیع شد، گفت:با این شرایط استان اصفهان برای مقابله با هرگونه بلایای طبیعی آمادگی لازم را دارد.

وی تاکید کرد: باید برای انسان و محیط بیرون تعامل سازنده وسازگاری ایجاد کرد که هر لحظه برای حوادث طبیعی آماده باشد.

استاندار اصفهان همچنین به ضرورت برنامه ریزی برای مقابله با حوادث و بلایای طبیعی اشاره و تصریح کرد:این برنامه ریزی ها باید به گونه ای باشد که ۵۰ تا ۱۰۰ سال دیگر را هم در برگیرد.

به گزارش ایرنا، درپایان این جلسه بدون اطلاع قبلی باحضور ۷۰ نفر از مدیران دستگاه های مختلف وهمکاری آتش نشانی، هلال احمر، اورژانس ،نیروی انتظامی و سایر ارگانهای استان مانور بزرگ ˈلحظه صفرˈ اولین بار در کشور در شهر اصفهان و ۲۳شهرستان این استان برگزار شد.

پ/۸۱۱۴/۱۰۴۲

انتهای پیام /*


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.