استاندار اصفهان: مدیریت آب باید یکپارچه باشد

۰۵م اسفند ،

به گزارش ایرنا، ˈعلیرضا ذاکراصفهانیˈ روز شنبه در همایش علمی ˈدستاورد بازسازی های قبل و نقش ساخت و ساز مقاومˈ در اصفهان افزود: هر فردی نباید دربارهٔ طرح های آبرسانی کشور دخالت کند و مشکلات و پیچیدگی هایی را به وجود آورد.

وی تاکید کرد: ‌این دخالتها هیچ مشکلی را از بحران خشکسالی و آب حل نخواهد کرد.

به گفته استاندار اصفهان، صنایع استان با وجود تحریم ها و خشکسالی، بسیار مقاوم عمل کرده و با مشکلات مبارزه کردند.

وی با بیان اینکه موضوع خشکسالی به عنوان چالش اصلی استان اصفهان نیازمند مدیریت ویژه در بخش های صنعت، شرب و کشاورزی است، تصریح کرد: مسکن و اشتغال بدون آب معنایی ندارد و معیشت مردم به این موضوع مرتبط است.

ذاکراصفهانی گفت: مدیریت استان اصفهان از تخصص های لازم و نخبگان در زمینه مدیریت بحران بهره مند است و در دو سال قبل بیش از ۱۸ همایش دربارهٔ موضوع های آلودگی، زلزله، سیل و مقاوم سازی ساختمانها برگزار شده است.

وی استفاده از تجربه های سالهای قبل دربارهٔ مدیریت بحران را امری مهم برای کاهش هزینه ها هنگام بروز حوادث عنوان کرد.

استاندار اصفهان افزود: تمام دستگاهها و سازمانهای این استان به عنوان جانشین استان تهران و بر اساس آموزش های داده شده در زمینه مدیریت بحران، آمادگی لازم برای مقابله با حوادث را دارند.

وی با بیان اینکه بعضی از مناطق استان مانند شهرستانهای سمیرم، فریدونشهر و چادگان نیازمند مقاوم سازی جدی است، اضافه کرد: تجهیزات سخت افزاری در این زمینه کافی نیست و این موضوع نیازمند رسیدگی به مسائل اجتماعی مانند آماده سازی ساکنان آنها برای بازسازی و مقاوم سازی است.

ذاکراصفهانی ادامه داد: بیش از هفت هزار هکتار بافت فرسوده در استان وجود دارد که چهار هزار هکتار آن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر است.

وی اظهار کرد:‌ در دو سال قبل اقدامات بزرگی برای بازسازی مناطق روستایی استان صورت گرفته و چهره امروز این روستاها با چهار سال قبل بسیار تفاوت دارد.

استاندار اصفهان افزود: بانک ها در ارایه تسهیلات برای بازسازی و مقاوم سازی این مناطق همکاری بسیار خوبی داشتند.

پ/۷۱۴۰/ ۶۰۷

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.