استاندار تهران: ستادها بدون مجوز فعالیت نکنند/می‌خواهیم سالم‌ترین انتخابات را داشته باشیم

۱۸خردادماه،

استاندار تهران در همایش بزرگ نمایندگان فرمانداران در شعب اخذ رای استان تهران با تاکید بر اینکه هیچکدام از ستادهای کاندیداها نباید بدون مجوز فعالیت کنند، گفت: می‌خواهیم سالم‌ترین، پرشورترین و دقیق‌ترین انتخابات را داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تمدن در این نشست با تشکر از شرکت‌کنندگان در این جلسه به نقش نماینده فرماندار در شعب اخذ رای اشاره کرد و گفت: بالای هر صندوقی ۱۰ – ۱۵ نفر حضور دارند ولی همه حساسیت‌ها و توجه‌ها متوجه نماینده فرماندار در شعب اخذ رای است و در واقع رییس و اداره کننده شعبه، نماینده فرماندار است.

وی با بیان اینکه “کشور در فضای تحریم و تهدید که هر دو ظالمانه است در حال برگزاری یک انتخابات بزرگ است و در واقع یکی از مهم‌ترین مقاطع تاریخی خود را برای دنیا به نمایش می‌گذارد”، افزود: برگزاری چنین انتخابات بزرگ و باشکوهی مستلزم تدارکات سیاسی و امنیتی است و خوشبختانه در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است.

تمدن با بیان اینکه برگزاری همزمان چند انتخابات در جمهوری اسلامی ایران در یک روز نشان دهنده اوج قدرت و صلابت جمهوری اسلامی است گفت: در حالی که کشور در اوج تحریم و تهدید است، تلاش داریم که با همت و کمک مردم حماسه بزرگی را در ۲۴ خرداد رقم بزنیم و برگزاری چنین انتخاباتی نشان دهنده اعتماد به نفس ملت ایران است و این اعتماد به نفس به خاطر داشتن مردمی آگاه و بصیر است.

وی با تاکید بر اینکه مجری انتخابات طبق قانون مردم می باشند و هیات‌های اجرایی و نظارت معتمدان مردم می باشند، گفت: از سر تا ذیل انتخابات را مردم انجام می‌دهند.

استاندار تهران با بیان اینکه بدون هیچ حاشیه‌ای در زمینه مسائل امنیتی در حال برگزاری انتخابات هستیم و نیروهایی که اقتدار جمهوری اسلامی را شکل می‌دهند در اوج اقتدار می باشند گفت: به لطف خداوند این انتخابات بدون هیچ گونه حاشیه‌ای در حال برگزاری است در حالی که دشمنان دوست نداشتند این اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه در عرصه بررسی صلاحیت‌ها شاهد بودیم کاندیداهایی که احراز صلاحیت نشدند به قانون تمکین کردند و در واقع ما در این عرصه جلوه تمکین به قانون را ملاحظه کردیم گفت: همه دوستانی که احراز صلاحیت شدند و یا نشدند برادرانه و صمیمانه در کنار هم می باشند و ما جلوه وحدت را در مراسم ارتحال امام در صحن مطهر امام ملاحظه کردیم که مسئولان و مردم باسلایق مختلف حضور پیدا کردند. در حالی که دشمنان سناریو دیگری نوشته بودند و منتظر صحنه‌های دیگری بودند ولی مردم و مسئولان با آگاهی و هوشیاری خود عکس خواسته آن‌ها حرکت کردند.

استاندار تهران با بیان اینکه می‌خواهیم سالم‌ترین، پرشورترین و دقیق‌ترین انتخابات را داشته باشیم گفت:‌ در سال ۸۸ با دقت انتخابات برگزار شد ولی متاسفانه دشمنان و حسودان تمکین نکردند و تهمت ناروا زدند. ما با توجه به تجربیاتی که داریم از جمله تجربه انتخابات مهم ۸۸ باید تلاش کنیم که جلوی تمام بهانه‌ها را بگیریم و سالم‌ترین و دقیق‌ترین انتخابات را به نمایش بگذاریم.

وی خطاب به شرکت کنندگان در این جلسه با بیان اینکه ۷۰۰ بازرس از وزارت کشور در کنار شما فعالیت خواهند کرد گفت: هرچه به زمان برگزاری انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم فعالیت‌ها شدت می‌گیرد. ما از شور و نشاط انتخاباتی استقبال می‌کنیم و معتقدیم باید فضای پرشور انتخابات با شور و نشاط استمرار پیدا کند.

استاندار تهران همچنین با بیان اینکه “هیچ ستادی نباید بدون مجوز فعالیت کند”، گفت: هرچه مردم اراده کنند و تصمیم بگیرند از صندوق‌ها خارج می‌آید.

وی همچنین خطاب به نمایندگان فرمانداران گفت: شما باید اصل بی‌طرفی را رعایت کنید و رعایت این اصل سبب افزایش اعتماد مردم به شما می‌شود و ضریب سلامت را بالا می‌برد.

تمدن همچنین به اهمیت تشویق و ترغیب مردم به حضور در انتخابات اشاره کرد و گفت: ان‌شاءالله با رعایت دقت، قانون و بی‌طرفی و با کمک خداوند ان‌شاءالله شاهد برگزاری یک انتخابات سالم،‌ پاک و بدون حاشیه خواهیم بود.

همچنین وی در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه استان تهران برای برگزاری خوب و باشکوه انتخابات در روز ۲۴ خرداد در اوج آمادگی کامل است و مکان و شعب اخذ رای در تهران به صورت دقیق مشخص شده‌اند گفت: فردا آخرین روزی است که کاندیداها می‌توانند نمایندگان خود را برای حضور در پای صندوق‌ها معرفی کنند.

وی در مورد فضای انتخابات نیز گفت: ما تلاش کردیم که فضای انتخابات به گونه‌ای باشد که کاندیداها بتوانند دیدگاه‌ها و نظرات خود را بیان کنند. برنامه‌های خود را بگویند اما باید نامزدهای انتخابات ستادها و هواداران‌شان را راهبری و مدیریت کنند.

استاندار تهران افزود: خوشبختانه تاکنون هیچ شکایت و مساله خلاف قانونی که از سوی کاندیداهای رخ داده باشد واصل نشده است.

تمدن در پایان گفت:‌ از امروز تنور انتخابات گرم‌تر می‌شود و از کاندیداها درخواست می‌شود که ستادها و هواداران‌شان را به خوبی مدیریت کنند و برای فعالیت تمام ستادها از فرمانداری‌ها مجوز بگیرند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.