استاندار خراسان شمالی از کندی روند اجرای مسکن مهر در شیروان انتقاد کرد

‘محمود احمدی بیغش’ روز پنجشنبه در نشست شورای حمل و نقل و مسکن خراسان شمالی گفت: با رویه کنونی واحدهای مسکن مهر شیروان در کوی وحدت تا تیرماه سال ۹۲ نیز قابل بهره برداری نخواهد بود.

وی اضافه کرد: این در حالی است که باید تمام پروژه های مسکن مهر در استان خراسان شمالی در خرداد یا تیر ماه سال آینده به بهره برداری برسند.

او همچنین از آنچه که کندی پیشرفت فیزیکی سایت استانداری خراسان شمالی در بجنورد ذکر نمود انتقاد و بیان کرد:‌ این ساختمان با وجود گذشت هفت سال از آغاز عملیات اجرایی آن پیشرفت فیزیکی مناسبی ندارد.

استاندار خراسان شمالی گفت: اگر انتقادی به ناکارآمدی و کم کاری وجود دارد ما باید ابتدا از خودمان آغاز کنیم.

احمدی بیغش در ادامه این نشست تمام دستگاههای اجرایی بخصوص شرکتهای خدمات رسان را موظف کرد تا ارایه خدمات به سایتهای مسکن مهر استان را تا قبل از آبان سال جاری به اتمام برسانند.

استاندار خراسان شمالی افزود: مدیرانی که توانمندی و کارآمدی دارند می توانند در ادامه مسیر نیز به دولت کمک کنند و اگر ندارند باید از سمت خود کناره گیری کنند.

وی اضافه کرد: تمام مدیران ما زحمات زیادی را متحمل شده اند که جای تشکر دارد ولی احتمال دارد برخی مدیران نتوانند در ادامه راه همکاری داشته باشند و این افراد باید خود داوطلبانه از سمت خود کناره بگیرند که از این کار استقبال می کنیم.

او گفت: کم کاری مدیران موجب بی اعتمادی مردم نسبت به مسوولان بخصوص دولت خدمتگزار می شود که این امر ظلم به نظام و دولت است.

استاندار خراسان شمالی همچنین به اعتراض مردمی نسبت به استاندارد مسکن در گلستانشهر بجنورد اشاره و بیان کرد: نباید برای مشکلات و معضلات مردم توجیهات فنی بیاوریم بلکه باید مشکلات را رسیدگی و حل کنیم.

احمدی بیغش گفت: گروهی از سوی استاندار خراسان شمالی برای بررسی مشکلات گلستانشهر مامور شده اند که گزارش خود را به مدیریت ارشد استان ارایه می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش هدفمندی یارانه ها و نهضت مسکن سازی را مهم ترین دستاوردهای دولت نهم و دهم برشمرد و گفت: با وجود برخی تحریمها اجرای این دو طرح مهم توانست گرهگشای بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه شود.

استاندار خراسان شمالی گفت: امروز نهضت مسکن سازی دولت به دورترین نقاط کشور نیز رسیده و روستاییان و شهروندان ما از خدمات این بخش بهره مند شده اند.

وی مهمترین وظیفه مدیران مرتبط با مسکن مهر را نظارت عالیه بر کارکرد پیمانکاران این بخش و ساخت و سازها دانست و افزود: باید مدیران بر تمام طرحهای مسکن مهر نظارت داشته باشند و این مسوولیت را به پیمانکار واگذار نکنند.

دبیر شورای حمل و نقل و مسکن خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: اکنون ۲۵ هزار و ۳۴۲ واحد مسکونی مهر در این استان در دست ساخت قرار دارد.

‘عطاء الله قادری’ اظهار داشت: ۱۰ هزار و ۶۰۹ واحد مسکونی مهر استان در شهرستان بجنورد در دست ساخت قرار گرفته که در قالب ۷۰ طرح در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: بطور میانگین ۷۰ درصد از خدمات زیربنایی مسکن مهر در مرحله نخست به اتمام رسیده و مابقی نیز از سوی شرکتهای خدمات رسان در دست ساخت قرار دارد.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی خراسان شمالی با اشاره به مصوبه شورای حمل و نقل و مسکن، از دستگاههای مرتبط خواست تا به تعهدات خود عمل کنند.ک/۲

۲۷۱۲/۶۲۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۸۸۴۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.