استاندار: کرمانشاه پیشتاز عرصه فرهنگ و هنر است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) سید دادوش هاشمی روز چهارشنبه در هتل پارسیان کرمانشاه با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های بالقوه استان گفت: کرمانشاه به تنهایی ۵۲ درصد از صادرات کل کشور به عراق را به خود اختصاص داده و این در حالی است که ۴۸ درصد بقیه به سایر استان ها اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه اجرای چندین سد در استان در حال اجراست خاطرنشان ساخت: عمده این سدها در نیمه اول سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرند که با بهره برداری از آنها ۷۰ هزار هکتار از اراضی استان به شیوه آبی کشت خواهد شد.

استاندار کرمانشاه گفت: اجرای راه آهن کرمانشاه به خسروی که جز مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان است در چند ماه گذشته شروع شده و همچنین احداث چندین بزرگراه نیز در استان در حال انجام است.

هاشمی در مسیر قرار گرفتن و وجود آثار باستانی و مراکز گردشگری استان را از دیگر مزیت های کرمانشاه برشمرد.

استاندار کرمانشاه همچنین با اشاره به دوران جنگ هشت ساله تحمیلی اظهار کرد: کرمانشاه به طور مستقیم درگیر جنگ بود و جای جای این استان به خون شهدا تطهیر شده و مردم با تمام وجود در مقابل دشمنان ایستادگی و مقاومت کردند که فرهنگ ایثار و شهادت نیز از دیگر مزیت های این استان است که به تعبیر مقام معظم رهبری کرمانشاه سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی است.

هاشمی همچنین امکانات موجود در استان برای سرمایه گذاری و صنعتی شدن را از دیگر پتاسیل های استان برشمرد و گفت: در استان کرمانشاه قیمت تمام شده محصولات تولیدی برای صادرات به کشور عراق نسبت به دیگر نقاط کشور پایین و به صرفه تر است.

استاندار کرمانشاه گفت: استان قادر به خدمات درمانی، بهداشتی و هوایی به منطقه و کشور عراق است و از لحاظ باستانی و گردشگری نیز دارای مراکز متعدد و بسیار زیبایی می باشد.

هاشمی همچنین با اشاره به قرار گرفتن استان در مسیر عتبات عالیات و اخلاق مهمانوازی و خوب مردم استان را از دیگر مزیت های استان برشمرد.

وی گفت: کرمانشاه از لحاظ فرهنگ و هنر نیز استانی برجسته است به طوری که افراد نام آور و بزرگی را همچون حضرت آیت الله نجومی، مرحوم بهزاد و کلهر را در خود جای داده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بودجه استان در سالجاری اشاره کرد و گفت: با اطمینان می گویم که بودجه استان در سالجاری نسبت به سایر استان ها بیشتر است که این موضوع از پرتو و عنایات ویژه مقام معظم رهبری در سفر معظم له در سال گذشته شکل گرفته است.

هاشمی همچنین به نقش ادارات فرهنگ در فرهنگ سازی و پیشبرد برنامه های فرهنگی اشاره کرد و گفت: ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی کار سختی در ارتباط با اقشار و طیف های مختلف جامعه دارند لذا با نظارت و ارایه برنامه های تدوین شده باید جامعه را به سمت اهداف پیش بینی شده رهنمون سازند.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به اقتدار امروز ایران اسلامی در عرصه های مختلف گفت: امروز ایران اسلامی به کشوری مقتدر و توانمند در جهان تبدیل شده و به توانمندی های بسیاری در عرصه های مختلف رسیده که این موضوعات باعث ایجاد خشم دشمنان شده لذا آنان به دنبال طراحی استراتژی های گوناگونی علیه کشور هستند اما به جهت هدایت کشور به دست مقام عظمای ولایت دشمنان قادر به پیشبرد هیچ کدام از برنامه های خود نیستند.

۵۶۷/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۱۲۶۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.