استاندار مازندران : جشنواره بین المللی قصه گویی رضوی عاملی موثر درترویج فرهنگ اسلامی است

به گزارش ایرنا ، به نقل از روابط عمومی و کمیته اطلاع رسانی سومین جشنواره بین المللی قصه گویی رضوی،ˈ سید علی اکبر طاهاییˈ شامگاه سه شنبه در گزارشی اظهارداشت: به جرأت می توان گفت در میان اقوام و فرهنگ های گوناگون، هیچ قالب بیانی به قدر قصه نافذ و مؤثر نبوده است.

طاهایی با اشاره به اینکه در همان آغاز دعوت به سوی رستگاری، قصه گویی قرآن از ابزارهای تبلیغی بوده است ، ادامه داد: قصه جایگاهی بلند در تربیت نفوس و تهذیب جان ها دارد .

وی افزود: جشنواره قصه گویی رضوی انتقال دهنده ارزش های اسلامی به نسل جدید جامعه است و می تواند انسان را با میراث های فرهنگی و آداب جامعه خود و جهان آشنا سازد.

استاندار مازندران بیان داشت: قصه گویی قدرت تامل مخاطبان به ویژه کودکان و نوجوانان را برمی انگیزد.

طاهایی اظهارداشت: متولیان دستگاه ها فرهنگی به ویژه کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان به عنوان متولی آموزش سنین پایین جامعه با توانمندی هایی که دارند می توانند در آموزش غیر مستقیم تعلیم وتربیت دینی همچون برگزاری جشنواره های فرهنگی هنری در اعتلای فرهنگ اسلامی وسیره ائمه اطهار بکوشند.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به اندیشه های ناب و پاکی که در کودکان ونوجوانان وجود دارد باید در چارچوب معنویت پرورش یابد، یادآورشد: شیوه و بیان قصه گویی هنری است که می تواند قدرت تفکر کودکان ونوجوانان را پرورش داده و زمینه خودسازی و جامعه سازی را دربین مخاطبان ایجاد کند.

استاندار مازندران افزود: خداوند پیام خود را از طریق قصه به آفریده های خود در کتاب آسمانی ابلاغ کرد و درجامعه کنونی می توان با شیوه های نوین آموزشی ولی برگرفته از آداب و سنن گذشتگان که بهترین شیوه آموزش تلقی می شود ذهن نسل های آینده را به تامل واداشت.

وی با اشاره به بین المللی شدن جشنواره قصه گویی رضوی که با میزبانی استان مازندران انجام می شود اظهار داشت: از این که قصه پردازان ۱۶ کشور درسومین جشنواره قصه گویی بین المللی رضوی آثار ارائه داده اند مایه افتخار است و این نشان می دهد که دین اسلام در جوامع اروپایی نیز مورد استقبال قرار گرفته است.

سومین جشنواره بین المللی رضوی فردا (چهارشنبه ) در ساری آغاز به کار می کند.ک/۱

۲۵۸۵/۴۰۲

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.