استاندار کرمان: مشکلات بخش کشاورزی باید به طور ویژه بررسی شود

به گزارش ایرنا، ˈاسماعیل نجارˈ روز سه شنبه در نشست کارگروه توسعه کشاورزی جنوب کرمان افزود: طرح ها باید کارشناسی شده به کارگروه توسعه کشاورزی ارایه، مشکلات آنها در این کارگروه بررسی و در نهایت در صورت توجیه داشتن طرح، مصوب شود.

وی در مورد برخی مشکلات اراضی ملی که در گذشته کشاورزان بر روی آنها کشت و کار کرده اند، تصریح کرد: با توجه به این که یکی از مشکلات کشاورزان برای دریافت تسهیلات، نبود سند مالکیت است لذا تعیین تکلیف این اراضی توسط کارگروه توسعه کشاورزی می تواند بسیاری از مشکلات را در این زمینه برطرف کند.

استاندار کرمان، اظهار داشت: با توجه به موقعیت خاص جنوب کرمان باید توسعه دامپروری، پرورش شتر و آبزی پروری بیشتر مورد توجه قرار گیرد؛ زیرا توسعه این بخش نیز در اشتغالزایی موثر است.

نجار، گفت: با توجه به اختیاراتی که دولت در تصویب ماده ۱۲۷ به استانداران داده، تمامی تلاش خود را برای رفع مشکلات کشاورزان بکار خواهیم گرفت، زیرا رفع مشکلات موجود در بخش کشاورزی توسعه این بخش را به همراه دارد.

وی با اشاره به ارایه طرحی در مورد پرورش ماهیان سردآبی درورن قفس در دریاچه سد جیرفت، افزود: این طرح باید به اداره آبیاری تحویل داده شود و آنها هم با دید مثبت به آن پاسخ دهند.

استاندار کرمان، بیان داشت: مسوولان باید برای پرداخت تسهیلات کشاورزی، تلاش بیشتری انجام دهند.

اعضای کارگروه توسعه کشاورزی جنوب کرمان ضمن بیان برخی مسایل و مشکلات به ارایه راهکارهای لازم در این زمینه پرداختند.ک/۲

۷۴۴۴/۸۱۵۴/۲۶۲۴

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.