استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار تسریع در تهیه آمایش سرزمینی شد

۱۰اردیبهشت،

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید ˈحسین صابریˈ روز سه شنبه در نشست بررسی طرح آمایش زیست محیطی و توسعه پایدار کهگیلویه وبویراحمد با انتقاد از عملکرد بعضی دستگاه های اجرایی و مشاور طرح آمایش زیست محیطی (سرزمینی) افزود: این طرح از سال ۸۵ تاکنون و با یک قرار یک ساله با مشاور منعقد شده بود.

وی بیان کرد: پس از این مدت، شرکت مشاوره هنوز مشغول تهیه آمار و ارقام از طرف دستگاه های اجرایی و مقدمات اولیه طرح است.

صابری از معاونت برنامه ریزی استانداری خواست تا ظرف کمتر از یک ماه تکلیف نهایی این طرح را مشخص و نتیجه را اعلام کند.

وی همچنین از مشاوران طرح آمایش سرزمینی در استان خواست تا گزارشی حداقل ۱۵ صفحه ای را از اقدامات و خلاصه این طرح تهیه کنند و ظرف هفته آینده به استانداری تحویل دهند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه محورهای توسعه این استان مشخص است و مشاور طرح می تواند بر روی این موضوعات متمرکز شود، افزود: آب و کشاورزی، صنعت و معدن و گردشگری از جمله محورهای مهم در توسعه این استان است.

وی ابراز داشت: حلقه مفقوده ای برای شناسایی عوامل مهم توسعه کهگیلویه وبویراحمد وجود ندارد و به نظر می رسد مشاور طرح و بعضی دستگاه های اجرایی استان در این زمینه بیش از حد تعلل کرده اند.

صابری تصریح کرد: بر اساس گزارشی که مشاور داده مشخص است که در دادن آمار و ارقام ارایه شده از سوی دستگاه های اجرایی با وضع موجود نیز تفاوت فاحشی وجود دارد.

در این نشست همچنین از مجموع ۷۶ طرح پژوهشی ارایه شده در زمینه راهکارهای توسعه استان در بخش های مختلف کمتر از ۱۰ طرح مورد تایید قرار گرفت.

۶۷۱/۷۵۳۰/۶۲۷

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.