استانهایی که بالاترین آمار “کلیه‌ فروشی” را دارند

فروردین ۱۴۰۳

رییس انجمن پیوند اعضای خاورمیانه به تبیین وضعیت پیوند عضو در کشور پرداخت.

 رییس انجمن پیوند اعضای خاورمیانه به تبیین وضعیت پیوند عضو در کشور پرداخت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛دکتر سید علی ملک حسینی در این باره توضیح داد: در حال حاضر وضعیت پیوند عضو بویژه پیوند کبد در شیراز مطلوب است. قدرت ایران در پیوند کبد بی نظیر است و شیراز هم جزو بهترین مراکز پیوند کبد منطقه است.

وی افزود: سال قبل بیش از ۴۰۰ عمل پیوند کبد انجام شد. تاکنون که هنوز به نیمه سال نرسیده‌ایم، از آمار ۲۰۰ پیوند کبد فراتر رفته‌ایم.

پدر پیوند کبد ایران در ادامه به وضعیت نابسامان فروش کلیه در کشور اشاره کرد و گفت: پدیده “کلیه فروشی” حیثیت ما را در سطح جهان خدشه‌دار کرده است. این در حالیست که فروش کلیه در همه جای دنیا ممنوع است.

به گفته ملک حسینی، تهران بالاترین آمار مربوط به “کلیه فروشی” را به خود اختصاص داده است، پس از آن استان اصفهان و شهرهای دیگر قرار دارند.

وی افزود: این اتفاق روزانه در ایران رخ می دهد و علی‌رغم اینکه شمار اشخاص مرگ مغزی در ایران، از سایر کشورهای منطقه بیشتر است، اما متاسفانه هنوز پیوند عضو از مرگ مغزی آمار بالایی ندارد.

رییس بخش پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: خوشبختانه در شیراز، حدود چهار سال است که پیوندهای کلیه‌مان از مرگ مغزی انجام می گردد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.