استان هرمزگان؛ میزبان دوازدهمین جشنواره فیلم دفاع مقدس

به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، دوازدهمین دوره جشنواره مقاومت به صورت همزمان در شش شهرستان استان هرمزگان آغاز شده است.

به گزارش سینماپرس به نقل ازروابط عمومی جشنواره فیلم مقاومت، دوازدهمین جشنواره بین المللی که همزمان در ۷۰ نقطه مرزی کشور برگزار می شود با اکران فیلم های دفاع مقدس در استان هرمزگان فعالیت خود را شروع کرده و تا سه مهر ماه ادامه خواهد داشت.

در مدت چهار روز برگزاری جشنواره ۱۳ فیلم سینمایی، دو فیلم مستند و هشت فیلم کوتاه دفاع مقدس در شش شهرستان بندر خمیر، پارسیان، سیریک، جاسک، ابوموسی و جزیره هرمز برای عموم مردم پخش می شود.فیلم های حور در آتش، قلاده های طلا، هم سنگر، زائران، بهمن شیر، شهربانو، بوی آبی عمیق، به کبودی یاس، کودک و فرشته، لحظه گمشده، گلوگاه شیطان، نفوذی، پنالتی و دو فیلم مستند تحت عنوان التیام و بهترین مجسمه دنیا فیلم هایی است که در شهرستان های مرزی استان هرمزگان پخش آن ها آغاز شده است.

هفته دفاع مقدس یادآور رشادت ها و دلاورمردی های رزمندگان اسلام است و سینما بهترین ابزار و وسیله برای انتقال این مفاهیم است.فرمانداریهای شهرستان های میزبان و سپاه امام سجاد(ع) بندرعباس همکاری بسیار خوبی در برگزاری این جشنواره داشتند و آموزش و پرورش نیز با در اختیار گزاردن سالن های خود کمک شایانی در تسهیل روند اجرای جشنواره کرد.دانش آموزان به عنوان آینده سازان این انقلاب مخاطبان اصلی این جشنواره هستند که در هر روز یک سانس مختص دانش آموزان در نظر گرفته می شود.
براساس این گزارش، جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در استان هرمزگان از تاریخ ۳۱شهریور شروع بکار کرده است که شهرهای بندر خمیر،بندر جاسک، بندر پارسیان،جزیره هرمز و جزیره ابوموسی میزبان جشنواره در استان هرمزگان هستند.

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۷۲۲۶


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.