استخدام ارزمبادله ای نرسد،خودرو ساز وقطعه ساز هردو تعطیل می گردد

عضو هیات مدیره انجمن قطعات خودرو به «عصرخودرو» خبر داد:

ارزمبادله ای نرسد،خودرو ساز وقطعه ساز هردو تعطیل می گردد

عضو هیات مدیره انجمن قطعات خودرو گفت: از مجموع ۸۶۰شرکت عضو انجمن ۷۹شرکت تغییر کاربری دادند و ۴۷شرکت دیگر تعطیل شده اند .

به گزارش تفسیری «عصرخودرو» فرهاد به نیا به بیان این مطلب گفت : با توجه به عدم تخصیص ارزمبادله ای به صنعت قطعه سازی خط تولید خودرو سازان متوقف می گرددو مسئولین باید برای جلو گیری از این امر طرحی نو دراندازند .

وی ادامه داد:از جمله موارد مهمی که نیاز به بررسی و بازنگری دارد افزایش بهره های بانکی است که از ۱۴درصد به ۲۷درصدافزایش یافته است .  

 به نیا تصریح نمود : بر همین اساس شرکتهای قطعه ساز با توجه به عدم توجیه اقتصادی مایل به استفاده از این تسهیلات بانکی نمی باشد.

عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات خودرو یادآور شد:با توجه به اینکه شرکتهای تولید نماینده خودرو و قطعه سازان ارز مورد نیاز خودرو را با نرخ آزاد تهیه می نمایند باید د ر خصوص قیمت گذاری محصولات خود تصمیم گیری نمایند.

وی یادآوری نمود:چرا شرکت های مهمی که مواد اولیه مانند آهن ، فولاد ،مس و…که زیر مجموعه وزارت صنعت، معدن تجارت می باشند و از ارز دولتی استفاده می نمایند می توانند محصولات خود رابه قیمت آزاد بفروشند ولی این امکان برای خودروساز فراهم نمی باش.

به نیا با اذعان به اینکه اگر قیمت گذاری دست خودرو ساز باشد حاوی مزایای خواهد بود گفت:کوتاه نمودن دست واسطه ها ؛کاهش قیمت خودرو و افزایش تیراژ تولید خواهد بود.

وی به تمایل خرید قطعه سازان از تالار مبادلات ارزی اشاره نمود و گفت:با توجه به اینکه قطعه ساز باید حدود۱۳۰درصد قیمت ارز را نقدا پرداخت نمایند بر همین اساس به سبب عدم توان مالی قطعه سازان تاکنون هیچ کدام از سازندگان ارز مورد نیاز خود را خریدای نکردند.

وی ادامه داد:همچنین شرایطی فراهم شود جهت جلوگیری از تعدیل و اخراج نیروها سازمان های بیمه گر بها های بیمه را به تولید نماینده پرداخت نمایند

به نیا همچنین ادامه داد:شرکتهای مهم تولید نماینده مواد اولیه که دولتی می باشند با قیمت دولتی و ارز دولتی مواد را در اختیار خودرو ساز و قطعه ساز قرار هد.

 


یکشنبه ۳۰ مهر   ۷:۱۹

منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.