استخراج از معدن انگوران به ۷۷۶ هزار تن رسید

۰۵م اسفند ،

بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است هر ساله ۷۰۰ هزار تن ماده معدنی از معدن انگوران استخراج شود، این در حالی است که تا اول اسفند سال جاری ۷۷۶ هزار تن ماده معدنی از این معدن استخراج شده است.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، ابوطالب اشکوری، مدیر واحد معدن انگوران با بیان مطلب بالا افزود: هر قدر به عمق معدن انگوران پیش می رویم عملیات استخراج دشوارتر می گردد به همین سبب است که سالانه میزان مشخصی برای استخراج از معدن انگوران در نظر می گیریم.

وی با بیان اینکه این معدن با توجه به میزان استخراجی که دارد اقدام به سهمیه بندی مواد معدنی میکند، اعلام کرد: توزیع مواد معدنی میان شرکت ها بر اساس پروانه بهره برداری آنها صورت می گیرد و اینطور نیست که این شرکتها هر قدر ماده معدنی نیاز داشته باشند به آنها تعلق گیرد. این واحد در ابتدای هر سال تولید خود را سهمیه بندی کرده و میزان آن را به هر شرکت اعلام می‌کند.

مدیر واحد معدن انگوران در ادامه گفت: با توجه به شرایط موجود انتظار می رود مسئولین با راه اندازی شرکتهای تازه سرب و روی مخالفت کرده و به درخواست افزایش ظرفیت شرکتها پاسخ منفی دهد زیرا در حال حاضر ظرفیت شرکتهایی که از ماده معدنی استفاده می کنند بسیار بیشتر از توان تولید معدن انگوران است.

اشکوری در تشریح آخرین وضعیت معدن انگوران اظهار داشت: انگوران معدنی است که هر سال عمیق تر می گردد بدین جهت از لحاظ ساختار زمین شناسی، افزایش ظرفیت استخراج اقدام معقولی نیست که البته برای جبران میزان تولید اقدام به ایجاد یک کارگاه آزمایشی زیر زمینی کرده ایم، قرار است تا پایان سال کلیه اقدامات آماده سازی آن به پایان برسد و از ابتدای سال استخراج از این بخش آغاز شود.

وی در پایان گفت: این نکته نباید فراموش شود که از لحاظ کارشناسی، عملیات استخراج در معادن روباز بسیار اقتصادی تر است زیرا در معادن زیر زمینی خطرات و هزینه ها افزایش می یابد.

معدن انگوران از واحد های زیر مجوعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.