استخراج سالانه کمتر از یک درصد ذخایر قطعی معادن

۳۰م دیماه ،

معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: در حال حاضر کمتر از یک درصد ذخایر قطعی معادن کشور سالانه توسط شرکت های دولتی و خصوصی استخراج می گردد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، فریدون احمدی اظهار کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته، میزان ذخایر قطعی و احتمالی کشور حدود ۵۷ میلیارد تن است که حدود ۳۷ میلیارد تن آن، به مرحله قطعی رسیده است.

وی با بیان اینکه میزان استخراج سالانه معادن کشور حدود ۵۰۰ میلیون تن است ادامه داد: بر اساس عملکرد سال قبل اکنون حدود ۰٫۹۲ درصد از ذخایر معدنی استخراج می گردد.

او با اشاره به مزیت های موجود کشور برای سرمایه گذاری در بخش معادن اظهار داشت: وجود ذخایر غنی فلزی و غیر فلزی، ذخایر فراوان انرژی، نیروی کار فراوان، دسترسی به آب های آزاد، رشد مستمر تقاضای داخلی و بین المللی برای محصولات صنایع معدنی، از جمله این مزیت هاست که می تواند بستر سرمایه گذاری مطلوب را برای بخش خصوصی فراهم کند.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی جامع در حوزه تولید محصولات معدنی دارای ارزش افزوده بالا و رقابت پذیر در بازارهای بین المللی، فرصت سرمایه گذاری بیشتر و متنوع تری برای فرآوری این محصولات ایجاد خواهد شد و در مسیر توسعه پایدار (افزایش تولید ناخالص داخلی، افزایش اشتغال زایی و توسعه مناطق محروم) گام برخواهیم داشت.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.