استخراج سالانه ۳۰ میلیون تن ماده معدنی در آذربایجان شرقی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی گفت: این استان به لحاظ قابلیت ها و ظرفیت های معدنی از استان های معدن خیز کشور به شمار می آیدو سالانه ۳۰ میلیون تن ماده معدنی استخراج می شود.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید وتجارت ایران(شاتا)؛«محمد جعفر عظمایی» با اعلام  این خبر،افزود : دراستان آذربایجان شرقی ۳۸۵ معدن فعال وجود دارد و مقدار ماده معدنی کشف و ذخیره شده استان بالغ بر ۸ میلیارد تن است.

وی با بیان اینکه دراستان آذربایجان شرقی ۵۲ نوع ماده معدنی داریم، افزود: به لحاظ ذخیره مواد معدنی رتبه اول و به لحاظ تنواع مواد معدنی رتبه سوم کشوری را دارا هستیم.

عظمایی در ادامه با تاکید بر اینکه سالانه ۳۰ میلیون تن ماده معدنی استخراج می شود، گفت:هم اکنون ۱۵ هزار و ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم در معادن و صنایع معدنی مشغول به کار می باشند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در سال های اخیر سرمایه گذاری های مناسبی در حوزه عناصر فلزی مثل طلا، مس و مولیبدن صورت گرفته است نظیر تولید ۲۰۰ هزار تن مس کاتود و تولید آلومینیا در سراب که به نام نفت آذربایجان نامگذاری شده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.