استخرهای آلوده باعث عفونت‌های گرم روده‌ای می‌شوند

سلامت > عمومی– ممتازنیوز: استخرهای آلوده حتی با وجود کلر باعث عفونت‌های گرم منفی روده‌ای می‌شوند. اسهال، استفراغ، درد شکم و تب علایم این بیماری است که چند روز پس از شنا در استخر آلوده در فرد بروز می‌کند

به گزارش ایرنا، دکتر مسعود مردانی،متخصص بیماریهای عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت :با فرا رسیدن فصل تابستان و افزایش رعایت نکات بهداشتی برای تمامی افرادی که در این فصل تمایل به ورزش شنا دارند الزامی است.

وی افزود :اغلب استخرهای سطح کشور به نحو مناسبی کلرزنی می‌شوند اما استفاده کنندگان از استخرها باید آگاه باشند آب استخرهایی که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند یا کلرزنی نمی‌شوند، آلوده و ناقل بیماری هستند.

وی زرد زخم را یکی از عفونت‌های جدی میکروبی برشمرد و گفت: درصورت که فردی مبتلا به این بیماری باشد می‌تواند باعث آلودگی آب استخرها شود و این بیماری را از طریق آب به دیگران منتقل کند.

مردانی به این بیماران توصیه کرد تا بهبودی کامل بیماری زرد زخم از رفتن و شنا کردن در استخر خودداری نمایند.

وی با بیان اینکه استخر یک مکان عمومی است، تاکید کرد: تمامی افراد پیش از ورود به آب استخر حتما باید دوش بگیرند و با بدن تمیز شنا کنند و این موضوع برای کسانی که بیماری خاصی در سطح پوست دارند از اهمیت بیشتر و مضاعفی برخوردار است.

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه شهید بهشتی تاکید کرد: تمامی افرادی که برای شنا کردن به استخرها می‌روند از حوله و وسایل شخصی خود استفاده کنند و از استفاده از حوله دیگران به ویژه کسانی که دچار ضایعات قارچی در سطح پوست هستند جدا خودداری نمایند.

وی افزود :همچنین حوله‌هایی که خشک نشده‌اند و یا در معرض نور آفتاب قرار نگرفته‌اند بیشتر ناقل بیماری‌های پوستی هستند‌.

مردانی توصیه کرد :پس از استخر و شنا کردن دوش بگیرند و از خوراکی‌های سنتی در استخرها پرهیز کرده و قبل از نوشیدن و یا خوردن هر نوع خوراکی حتما با آب و صابون دست خود را بشویند و از خوردن بستنی‌های فله و آبمیوه‌های دستی به دلیل غیر استاندار بودن پرهیز کنند.

وی تاکید کرد : با توجه به ضعف سیستم دفاعی بدن در گروه‌هایی نظیر کودکان، زنان باردار، افراد مسن و بیماران مبتلا به سرطان توصیه می‌شود که این قبیل افراد به جای استفاده از استخرهای عمومی و شلوغ از استخرهای استاندارد استفاده کنند تا کمتر دچار مشکل شوند.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.