استدلال کمیته فیلترینگ برای فیلتر وی‌چت/ مدیرعامل زیرساخت: فعلا دستوری برای مسدود کردن دیگر شبکه‌های ارتباطی نداریم\مشکل SSL تا حدود بسیاری ر

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

مدیرعامل شرکت زیرساخت با تشریح استدلال کمیته فیلترینگ دربارهٔ فیلتر وی‌چت گفت: فعلا دستوری برای مسدود شدن دیگر شبکه‌های ارتباطی رایگان به وزارت ارتباطات ابلاغ نشده و بعضی محدودیت‌های دیگر توسط خود سرویس‌دهنده‌ها اعمال شده است.
 
 
 
محمود خسروی در پاسخ به سوال فارس مبنی بر سبب مسدود شدن وی‌چت و تصمیم‌گیری در خصوص سایر سرویس‌های ارتباطی رایگان گفت: سیاست‌های فیلترینگ در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه تعیین می‌شود و برای اجرا به وزارت ارتباطات ابلاغ می‌شود.
 
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت افزود: برابر قانون جرایم رایانه‌ای تصمیم‌گیری در خصوص ابزار ارتباطاتی وی‌چت در وظایف کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه (فیلترینگ) است.
 
وی در خصوص انتظار کمیته فیلترینگ برای محدود کردن این سرویس و چگونگی اخذ تصمیم در این خصوص توضیح داد: طبق گزارشی که از یکی از اعضای کمیته فیلترینگ در رابطه با این موضوع دریافت کرده‌ام، موضوع از این قرار است که گزارشی در کمیته فیلترینگ ارائه شده که دو کارشناس روی آن تحلیل فرهنگی-اجتماعی ارائه کردند و بر اساس گزارش آنها تصمیم بر مسدود شدن این سرویس گرفته شده است.
 
خسروی گفت: در این جلسه تنها مخالف تصمیم مسدود شدن وی‌چت نماینده وزارت ارتباطات بوده که فقط یکی از ۱۳ عضو است.
 
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان نظر شخصی خود در رابطه با این قبیل سرویس‌های اجتماعی رایگان از جمله وی‌چت گفت: به اعتقاد من شبکه اجتماعی یک فرصت نیز هست. در این شبکه‌ها گروه تشکیل می‌شود و اعضا موضوعات اخلاقی را برای تمام اعضای گروه می‌فرستند و به اصطلاح شیر می‌کنند و حتی محتوای خوبی در این گروه‌ها رد و بدل می‌شود.
 
وی تاکید کرد: در حال حاضر به غیر از وی‌چت دستور دیگری برای فیلتر کردن ابزارهای ارتباطی رایگان دیگر به وزارت ارتباطات ابلاغ نشده است.
 
وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر مسدود شدن بعضی ابزارهای ارتباطی رایگان در بعضی سرویس‌دهنده‌ها نیز گفت: بعضی از محدودیت‌ها توسط سرویس‌دهنده‌ها اعمال می‌شود؛ یک سری ما فیلتر می‌کنیم یک سری را هم سرویس‌دهنده‌ها فیلتر می‌کنند.
 
وی همچنین در پاسخ به این سوال فارس که با مسدود شدن پروتکل ssl که برای مثال مورد استفاده آنتی‌ویروس کسپراسکای در ایران است آیا این اواخر تصمیمات کمیته فیلترینگ در خصوص اعمال محدودیت‌ها بیشتر شده گفت: موضوع ssl به مقدار بسیاری حل شده است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.