استراتژی بلند مدت برای پیگیری اهداف جنبش غیرمتعهدهاتدوین شود

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه جنبش غیرمتعهدها باید استراتژی بلند مدت داشته باشد، گفت: حضور سران کشورهای غیرمتعهد در ایران بیانگر تمایل آنان از برقراری ارتباط بیشتر با ایران است.

به گزارش آریا به نقل از خانه ملت روح‌الله بیگی ییلانلو با تأکید بر اینکه از ظرفیت‌های اجلاس سران غیرمتعهدها باید بهترین بهره را برد، گفت:‌ سخنان مقام معظم رهبری در این اجلاس باید نقشه راه جنبش باشد.

نماینده مردم میاندوآب،شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایط تحریمی علیه ایران سخنان مقام معظم رهبری سیلی محکمی به دنیای استکبار و استعمار بود و این قاطعیت باید در تمامی مسائل حاکم باشد.

وی با بیان اینکه در مسائل اقتصادی نیز باید بهترین بهره را از ظرفیت‌های موجود جنبش برد، ادامه داد: باید سند چشم اندازی برای پیگیری اهداف جنبش تدوین شود و دبیرخانه جنبش بر اساس همین نقشه راه فعالیت‌های خود را به صورت گسترده آغاز کند.

بیگی با اشاره به فضای تحریمی موجود علیه ایران، تصریح کرد: با وجود تحریم‌های اخیر علیه ایران، مسیر توسعه و پیشرفت در کشور طی شده و ادامه دارد.

وی یادآور شد: هرچند اگر تفاهم‌نامه و توافق‌نامه‌ای هم دستاورد این اجلاس نباشد صرف آمدن کشورهای مختلف به ایران می‌تواند به تعاملات مثبت ایران با کشورهای دیگر کمک کند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس  حضور سران کشورهای جنبش عدم تعهد را حضوری معنادار در شرایط تحریمی خواند و گفت: این حضور به معنای درخواست افزایش تعاملات کشورهای نم با ایران است.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.