استراتژی اروپا برای توسعه رایانش ابری

معاون رییس کمیسیون اروپا گفت: در سال‌های آینده رایانش ابری عاملی مهم برای کمک به اقتصاد اروپا خواهد بود و این موضوع تنها با ایجاد آگاهی و اطمینان در کاربران به دست می‌آید.

به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، در استراتژی جدید این کمیسیون، اقدامات لازم برای فعال کردن رایانش ابری در اتحادیه اروپا در جهت تقویت اقتصاد این منطقه در نظر گرفته شده است به نحوی که تا سال ۲۰۲۰ تولید ناخالص داخلی سالانه کشورهای اتحادیه اروپا را به ۱۶۰ میلیارد یورو افزایش می‌دهد و ۲٫۵ میلیون شغل جدید ایجاد خواهد شد.
با استراتژی جدید این اتحادیه، شرکت‌های تجاری کوچک توسعه بیشتری می‌یابند و برای آنها امکان دسترسی به سرویس‌هایی با انعطاف‌پذیری بیشتر و ارزان فراهم می‌شود به طوری که ۱۰ تا ۲۰ درصد در هزینه‌های این شرکت‌ها صرفه جویی خواهد شد.
از سوی دیگر توسعه رایانش ابری می‌تواند موجب انقلابی در ارایه خدمات عمومی توسط دولت‌ها شود. خدمات عمومی انسجام و یکپارچگی بیشتری یافته و کارایی بالاتری پیدا می‌کنند.
در حال حاضر بسیاری از کاربران بالقوه در این اتحادیه تصور می‌کنند استفاده از رایانش ابری پیچیده، خطرناک و غیرقابل اعتماد است.
این کمیسیون در پی آن است تا موانع پیش روی شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاری در بخش خدمات ابری را مرتفع کند و معتقد است داشتن یک استراتژی مشترک در کشورهای عضو این اتحادیه موجب افزایش استقبال از خدمات ابری خواهد شد.
در این استراتژی سه مرحله کلی برای افزایش اطمینان دنبال می‌شود. نخست استانداردها و گواهینامه‌ها، به کاربران در مقایسه و ارزیابی سرویس‌ها کمک خواهند کرد و به هر کاربر امکان کنترل اطلاعات خویش بر اساس این استانداردها را می‌دهند. دوم، کاربران باید به درستی و منصفانه بودن قرارداد خود آگاهی داشته باشند. سوم، نظارت بر عملکرد شرکت‌ها برای شکل دادن به بازار نو ظهور رایانش ابری و کنترل قدرت خرید جامعه باید به درستی صورت گیرد تا موجب افزایش کارایی در خدمات دولت الکترونیک شود.
این کمیسیون در حال آماده سازی استراتژی جدید در حوزه امنیت اطلاعات و امنیت سایبری در ماه‌های آینده است.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.