استراتژی تولید خودرو نداریم

۲۰خردادماه،

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «ممتاز» به نقل از ایلنا، حسین گروسی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمایت از تولید مورد توجه کاندیداهای ریاست جمهوری قرار گرفته است، اظهار داشت: تا زمانی که عرضه و تقاضا تنظیم نشود نوسان قیمت خودرو ادامه خواهد داشت.

وی بر ۵۵ استاندارد اجباری صنعت خودرو که ۴۲ استاندارد آن مربوط به خودروهای سواری بنزینی است اشاره کرد و افزود: استانداردهای اجباری خودرو از جمله موضوعات غیرقابل چشم پوشی در همه دنیاست و موضوعاتی مانند تامین ایمنی، مصرف سوخت و کیفیت از الزامات اجباری است که به سبب ارتباط مستقیم با جان مصرف کنندگان هیچ قصوری در اجرای آن پذیرفته نیست.

گروسی خاطر نشان کرد: این موضوع باید از سوی وزارت صنایع و معادن و سایر وزارت خانه های مرتبط پیگیری شود، این استاندارد ها همواره یکی از چالش های بین پلیس، موسسه استاندارد و خودروسازان بوده و سبب شده هر چند وقت یک بار تولید و شماره گذاری بعضی خودرو ها برای مدتی متوقف شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن انتقاد از روند جدی کاهش تولید خودرو در کشور تصریح کرد: تا زمانی که تولید خودرو افزایش نیابد قیمت ها همچنان رشد خواهند داشت، البته در این مسیر باید بحث کیفیت جدی تر از قبل پیگیری شود تا مردم بیهوده هزینه نکنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در توضیح دلایل کاهش تولید خودرو افزود: وقتی که استراتژی تولید خودرو نداریم همین اتفاق می افتد در ضمن مشکل اصلی ضعف مدیریتی است که باید برطرف شود.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در خصوص خودروهای وارداتی که در گمرک می باشند و ترخیص نشده اند گفت: تعداد این خودرو ها اندک است و چندان اهمیتی ندارد.

ماخذ:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.