استراتژی جدید غرب؛ مخالفین با لشکرکشی خیابانی دولت‌های قانونی را براندازند

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: استراتژیک جدبد غرب در رابطه با براندازی دولت‌های قانونی و جایگزین کردن مخالفان تحت لوای ناتو و موافقتنامه‌هایی که بین آمریکا و اتحادیه اروپا در حال شکل‌گیری است که این الگو را امروزه منطبق بر اوکراین می‌بینیم.

“حسین کنعانی‌مقدم” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تشدید خشونت‌ها در مناطق شرقی اوکراین و نظامی شدن این درگیری‌ها، گفت: اتفاقات رخ داده در اوکراین از سه جهت قابل بررسی است یکی توسعه‌طلبی آمریکا و ناتو در منطقه برای ایجاد یک دیوار دفاعی و آهنی برای روسیه که عمدتا ناشی از تفکرات استکباری است.
 
وی ادامه داد: پیشروی ناتو به سمت روسیه و محدود کردن این کشور در منطقه بالکان نشان می‌دهد آمریکایی‌ها سیاست‌های خودشان را برای هژمونی درمنطقه  همچنان دنبال می‌کنند.
 
این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: آمریکا به دنبال محدود کردن قدرت نفوذ روسیه در خاورمیانه  به ویژه پس از جریاناتی که در سوریه اتفاق افتاد، است زیرا نفوذ روسیه مانع از یکه‌تازی آمریکا می‌شود.
 
کنعانی‌مقدم افزود: مسئله سوم؛ استراتژیک جدبد غرب در رابطه با براندازی دولت‌های قانونی و جایگزین کردن مخالفان تحت لوای ناتو و موافقتنامه‌هایی که بین آمریکا و اتحادیه اروپا در حال شکل‌گیری است که این الگو را امروزه منطبق بر اوکراین می‌بینیم.
 
وی درپایان خاطرنشان کرد: همه اینها نشان می‌دهد آمریکایی‌ها برخلاف ادعاهای صلح‌طبی و مقابله با تروریسم به دنبال این هستند تا همچنان منافع خود را در کشورهای مختلف از طریق حقوق بشر و دفاع از مخالفان همچنین لشگرکشی دنبال کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.