استرالیا: دیگر به مصر دام صادر نمی کنیم چون با گاوهای ما بدرفتاری می کنند

۱۴اردیبهشت،

شورای صادرکنندگان دام استرالیا در این باره گفت: بعد از اینکه فیلم هایی از گاوهای استرالیایی در مصر ملاحظه کردیم که در آنها با گاوها رفتاری شرورانه، بی رحمانه و خشن می گردد صادرات محموله های فوری دام زنده به مصر را متوقف کرده ایم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، استرالیا اعلام کرد صادرات گاو به مصر را متوقف می کند زیرا در این کشور با گاوها بدرفتاری می گردد.

سایت شبکه الجزیره نوشت: به تازگی شماری از فعالان حمایت از حقوق حیوانات با انتشار یافتن تصاویر و فیلم هایی از چند کشتارگاه در مصر، نشان دادند که با گاوها به صورت “ترسناکی” رفتار می گردد.

شورای صادرکنندگان دام استرالیا در این باره گفت: بعد از اینکه فیلم هایی از گاوهای استرالیایی در مصر ملاحظه کردیم که در آنها با گاوها رفتاری شرورانه، بی رحمانه و خشن می گردد صادرات محموله های فوری دام زنده به مصر را متوقف کرده ایم.

خانم “الیسون بانفولد” رئیس این شورا هم گفت: این رفتارها، ترسناک می باشند و بی رحمی که از حد و حدود بیشتر شده سبب شد تا من و همکارانم از این اقدامات منجز شویم و حیرت کنیم.

وی افزود: هیچ کس در این صنعت و هیچ استرالیایی چنین رفتاری را با حیوانات نمی پذیرد. معتقدم که مقامات مصری هم با چنین رفتاریی مماشات نخواهند کرد.

در همین ارتباط وزارت کشاورزی استرالیا هم با اعلام دریافت این فیلم ها از مقامات مصری خواست دربارهٔ این موضوع تحقیق کنند.

فیلیپ گلید” یکی از مقامات ارشد بخش کشاورزی استرالیا هم گفت: تکرار چنین بدرفتاری با گاوها در مصر، بسیار شوک آور است.
وی افزود: احساس ترس کردم. معتقدم کسی نمی تواند در برابر بدرفتاری با حیوانات به ویژه رفتارهایی که در این فیلم ها ملاحظه شد؛ اغماض کند.

” جولیا گیلارد” اول وزیر استرالیا نیز از این تصمیم توقف صادرات دام زنده به استرالیا حمایت کرد.

او به خبرنگاران گفت: واضح است که هر اقدام بی رحمانه و ظالمانه ای علیه حیوانات، برای همه ما اقدامی مشمئز کننده است. همچنین برای این صنعت هم مشمئز کننده است. اشخاصی که این حیوانات را پرورش می دهند نمی خواهند ببینند که با آنها به شیوه بی رحمانه ای رفتار می گردد.

منابع آگاه گفته اند که در این فیلم ها، تعامل وحشیانه با گاوها در دو کشتارگاه رسمی و قانونی در مصر ملاحظه می گردد.قبل از این هم گروه فعالان برای رفتار اخلاقی با حیوانات (بیتا) از استرالیا درخواست کرده بود صادرات دام زنده به مصر را متوقف کند.

این درخواست زمانی ارائه شده بود که یک کمیته دولتی استرالیا اعلام کرده بود گوش شماری از گاوهای صادراتی این کشور در مصر، قطع می گردد.

این اقدام با هدف درآوردن هرمونی است که در گوش این گاوها وجود دارد.
این در حالی است که سازمان غذا و داروی آمریکا گفته است خوردن گوشت این گاوها مشکلی ندارد.

قبل از این هم بین سال های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ هنگام انتشار یافتن فیلم هایی از بدرفتاری با گاوها درمصر، مقامات استرالیایی صادرات دام زنده به این کشور را متوقف کرده بودند.

در آن مقطع، ازسرگیری صادرات دام زنده استرالیا به مصر تنها زمانی انجام شد که تعهدات جدی از قاهره دریافت شد.
در سال ۲۰۱۱ هم به سبب مشابهی، صادرات دام زنده استرالیا به اندونزی به مدت یک ماه متوقف شد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.