استرداد اراضی واگذاری به “گروه آریا” در لرستان/ واگذاری غیرقانونی اراضی

علیرضا انصاری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ۱۸۷ هکتار از اراضی واگذار شده به شرکت امیرمنصور آریا در شهرهای دورود و بروجرد مسترد شد.

وی افزود: این اراضی به صورت غیرقانونی به “شرکت مه‌ آفرید” طی سه تا ۵ سال گذشته توسط مسئولان وقت استان واگذار شده بود.

مدیرکل بازرسی استان لرستان ادامه داد: با توجه به واگذاری غیرقانونی این اراضی اداره کل بازرسی استان لرستان نسبت به استرداد آنها اقدام کرد.

رئیس کل دادگستری استان لرستان نیز در رابطه با فعالیت واحدهای مرتبط با اختلاس سه هزار میلیاردی به خبرنگار مهر گفت: این واحدهای تولیدی در برخی از شهرستانهای استان لرستان از جمله دورود و بروجرد قرار دارند.

جعفر بدری ادامه داد: در حال حاضر بر روند فعالیت این واحدها نظارت وجود دارد ولی تلاش خواهیم کرد که جلوی فعالیت آنها به خاطر اشتغال ایجاد شده توسط این واحدها گرفته نشود.

این سخنان در حالی مطرح می شود که رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان از ارتباط هفت واحد و طرح گسترده وابسته به گروه آریا در لرستان خبر داده بود.

حجت الله بیرانوند در این رابطه عنوان کرد: برخی واحدهای تولیدی و طرح های استان به گروه آریا وابسته بوده که برخی از آنها فعال و برخی راکد هستند که نباید به خاطر وابستگی این واحدها به گروه آریا یک جو منفی بر آنها حاکم شود و تعطیلی این واحدها را در پی داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هفت واحد و طرح گسترده وابسته به گروه آریا در لرستان وجود دارد، افزود: این واحدها در سه نقطه استان پراکنده هستند و اگر مشکلات آنها رفع و تعیین تکلیف شوند می توانند اشتغال زیادی را ایجاد کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان با اشاره به اینکه برخی از این واحدها تا ۱۴هزار نفر اشتغال ایجاد می کند، تصریح کرد: موانع قانونی و حقوقی این واحدها باید برطرف شود.

بیرانوند با بیان اینکه ما باید به دنبال بهره گیری از این سرمایه ملی باشیم، افزود: برخی از این واحدها تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و آماده بهره برداری هستند.

وی ادامه داد: هم اکنون در هریک از این واحدها یک نماینده دادستان حضور دارد.

بنابر این گزارش دو کارخانه صنایع غذایی گهر لرستان و همچنین ماشین سازی لرستان از جمله واحدهای مهم مرتبط با گروه امیر منصور آریا هستند.

کارخانه صنایع غذایی گهر لرستان با هدف تولید ۳۵۰۰ میلیون لیتر آب معدنی در سال و ارائه آن به کشورهای حوزه خلیج فارس، با تکیه بر منابع آب معدنی و چشمه های خودجوش منطقه لرستان، هم اکنون در مراحل پایانی ساخت و ساز و نصب ماشین آلات با تکنولوژی کاملا پیشرفته است. محصولات این شرکت نیز آب معدنی است.

کارخانه ماشین سازی لرستان نیز در سال ۱۳۵۴ تحت نام مجتمع صنعتی نیرپارس در شهر خرم آباد تاسیس و در سال ۱۳۶۵ به ماشین سازی لرستان تغییر نام داده است. مساحت کارخانه بالغ بر ۱۱ هکتار است و در زمینه ساخت اسکلت های فلزی، مخازن، پل ها و غیره فعالیت می کند و تا کنون پروژه های زیادی را در سطح کشور نظیر ساخت اسکلت فلزی نیروگاه بیستون کرمانشاه اجرا کرده است. محصولات این کارخانه اسکلت های فلزی، مخازن، پل ها، سازه های دریایی و …. است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.