استرس جزء شناخته شده و لاینفک در پرستاری مدرن است

۰۲م آذر ،

استرس جزء شناخته شده و لاینفک در پرستاری مدرن است دارد که باید به فکر عوامل موثر بر استرس شغلی پرستاران و راههای مقابله با آن باشیم.

سهیلا یکتا، کارشناس ارشد مدیریت آموزشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: در جهان امروز، توانمندی، قدرت اقتصادی و رفاه هر ملت و کشوری در گرو استفاده بهینه از امکانات، منابع و نیروی انسانی آن کشور است. در نتیجه هر چه نیروی کار شایسته تر و کارآمدترباشد، پیشرفت و توفیق آن کشور در عرصه های گوناگون اقتصادی و اجتماعی بیشتر خواهد بود.

وی گفت: کارآمدی هر فرد به عوامل گوناگون مانند استعداد،هوش،انگیزش،کیفیت ابزار کار مورد استفاده،آموزش وتخصص مورد نیاز، شرایط محیط کار، ملاحظات خستگی زدایی و غیره بستگی دارد. پس در این راستا باید شیوه های خستگی زدایی را شناخت تا با راهکارهای مناسب بتوان از فرسودگی شغلی و خستگی بیشتر پیشگیری کرد و در صورت بروز، این عارضه را درمان نمود.

این کارشناس ارشد مدیریت آموزشی تصریح کرد: همه مشاغل هم دارای لحظه هایی پراسترس می باشند ولی حرفه پرستاری در صدر مشاغل (شغل های رویایی )، حتی پراسترس در میان مشاغل بهداشتی و درمانی قرار دارد و عوامل استرس زای شغلی متعددی سلامت روانی شاغلین این حرفه را در معرض خطر قرار می دهد.

وی خاطرنشان کرد: تنیدگی یا استرس جزء شناخته شده و لاینفک در پرستاری مدرن است و سبب مشکلات عدیده ای هم برای پرستاران و هم بیماران میگردد.استرس در پرستاران یک پدیده پیچیده ای است که بطور بالقوه نتایج زیان آوری دارد که باید به فکر عوامل موثر بر استرس شغلی پرستاران و راههای مقابله با آن باشیم./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.