استعفای معاذالخطیب حاصل شکاف داخلی معارضین است

۱فروردین ۱۳،

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بخشی از مخالفین بشار اسد با بسیاری از اقدامات تروریستی در کشورشان موافق نیستند و استفاده از سلاح‌های شیمیایی بر علیه مردم سوریه سبب بیشتر شدن شکاف داخلی معارضین شده است.

محمد اسماعیلی نماینده مردم زنجان و طارم در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به استعفای احمد معاذالخطیب از ریاست ائتلاف مخالفان سوریه گفت: معارضین سوری با اختلاف نظر شدیدی روبه‌رو می باشند و به‌دلیل عدم وحدت رویه نتوانسته‌اند به اهداف مورد نظر خود دست یابند.

وی تصریح کرد: بخشی از مخالفین بشار اسد با بسیاری از اقدامات تروریستی در کشورشان موافق نیستند و استفاده از سلاح‌های شیمیایی بر علیه مردم سوریه سبب بیشتر شدن شکاف داخلی معارضین شده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با بیان اینکه معاذالخطیب با این اختلافات احساس کرد که نمی‌تواند خواسته‌های غرب را برآورده کند، افزود: انتخاب اول‌وزیر دولت انتقالی سبب زیر سوال رفتن عملکرد رئیس ائتلاف مخالفان سوریه شده به همین خاطر معاذالخطیب دیگر نمی‌توانست برای غربیان مهره کارآمدی باشد.

اسماعیلی دربارهٔ اقدام اتحادیه عرب در واگذاری کرسی کشور سوریه در این اتحادیه به معارضین سوری بیان داشت: اتحادیه عرب به‌دنبال تامین کردن منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی است و اکثر تصمیمات این اتحادیه به ضرر مردم مسلمان کشورهای عربی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: بخشی از بدنه اتحادیه عرب وابستگی شدیدی به بیگانگان و دشمنان اسلام دارد و اقداماتی از قبیل ضربه زدن به وحدت کشورهای اسلامی مسئله دور از ذهنی از این اتحادیه نیست.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.