استعفای نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری، زمینه‌ساز تبعیض است

عضو سابق خانه احزاب ایران با بیان اینکه استعفای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از سمت دولتی‌شان زمینه ساز تبعیض بین نامزدهاست،‌ گفت: لازم است قانونی تصویب شود که بر اساس آن هزینه‌ رقابت‌های انتخاباتی نامزدها شفاف و روشن اعلام شود.

بهنود نادری در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران درباره طرح اصلاحیه قانون انتخابات کشور که بر اساس آن نامزدها باید ۶ ماه قبل از انتخابات از سمت دولتی خود استعفا دهند،‌ اظهار داشت :بعید می‌دانم این طرح برای دو فوریت در مجلس شورای اسلامی رای بیاورد.

نادری با بیان اینکه به طور کلی با این طرح مخالفم،‌ گفت: اگر این قانون اصلاحیه بخورد، روسای قوا از آن مستثنی هستند و نباید استعفا دهند؛ این استثنا تبعیض بین نامزدهاست و جمهوری اسلامی با تبعیض مخالف است.

عضو سابق خانه احزاب ایران ادامه داد: درصورت استعفای داوطلبین شرکت در انتخابات از سمت دولتی خود افرادی جایگزین آنها می‌شود و در صورتی که آن شخص در انتخابات رای نیاورد برای بازگشت به سمت خود دچار مشکل می‌شود و این می‌تواند تنش ایجاد کند.

عضو سازمان رهروان فردا درباره سازوکارهای مورد نیاز برای جلوگیری از استفاده منابع دولتی در رقابت‌های انتخاباتی، عنوان کرد: برای حل این مشکل قانونی، فرصت بسیار کمی در اختیار است، اما لازم است قانونی تصویب شود که بر اساس آن هزینه‌ رقابت‌های  انتخاباتی نامزدها شفاف و روشن اعلام شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.