استعفای قاضی زاده/بازتاب سخنان رئیسی/تایید برگ سبز خودرو

استعفای امیر حسین قاضی زاده هاشمی از نمایندگی مجلس/ بازتاب اظهارات رئیسی و… از موضوعات و اخبار پربازدید سرویس سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ایسنا،‌سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی نماینده مردم مشهد در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، استعفایش از نمایندگی مجلس را تقدیم هیات رییسه کرد.

رییس مجلس  هم ضمن اعلام وصول استعفای وی از نمایندگی مجلس گفت: طبق آیین نامه استعفای آقای قاضی زاده هاشمی بر اساس مواد ۹۰ و ۹۱ آیین نامه در دستور مجلس قرار می گیرد.

گفته شده که قرار است قاضی زاده به عنوان رییس بنیاد شهید تعیین شود.

بازتاب اظهارات سید ابراهیم رئیسی در اولین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی به عنوان رئیس جمهور با مردم در رسانه های خارجی هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

رئیسی در بخشی از اظهارات خود تاکید کرد که ایران ابایی از مذاکره ندارد و آماده از سرگیری رایزنی‌ها در وین است، اما این مذاکره نباید تحت فشار غرب باشد زیرا تهدید و تحریم جواب نمی‌دهد.

در واکنش به این صحبت‌های رئیسی درباره مذاکرات برجامی، میخاییل اولیانوف دیپلمات ارشد روسی و نماینده این کشور در مذاکرات وین در توییتی نوشت: اظهارات نشان می‌دهد که ایران آماده ادامه مذاکرات وین درباره برجام است. {البته} همچنان زمان از سرگیری مذاکرات نامشخص است.

سخنان رئیس‌جمهور کشورمان در اولین گفت‌وگوی تلویزیونی خود با مردم در رسانه های عربی هم بازتاب گسترده ای به همراه داشت.

از دیگر اخبار پربازدید امروز نامه دادستان کل کشور خطاب به دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر کشور و تاکید وی بر اینکه برگ سبز خودرو “سند مالکیت” است، بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری با اشاره به مناقشه‌ی بین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور (کانون سردفتران) و نیروی انتظامی در خصوص الزامی یا غیرالزامی بودن معاملات ثبت خودرو در اسناد رسمی، خاطر نشان کرد که  برگ سبز خودرو “سند مالکیت” است و مراجعه اشخاص به دفتر اسناد برای یک سند دیگر، الزامی نیست.

امروز همچنین از سوی سخنگوی قوه قضاییه احکام صادره برای متهمان پرونده شرکت بازرگانی پتروشیمی اعلام شد.

ذبیح الله خداییان توضیح داد که پرونده مزبور در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی رسیدگی و منجر به صدور حکم شد. این پرونده دارای دو قسمت است که یک قسمت آن با کیفرخواست به دادگاه ارسال شده بود و بخشی از پرونده نیز هم اکنون در دادسرا در حال رسیدگی است.

در جلسه شورای معاونین وزارت کشور هم که با حضور وحیدی وزیر کشور برگزار شد، ضمن تکریم جمال عرف، محمدباقر خرمشاد به عنوان معاون جدید سیاسی وزارت کشور معرفی شد.

خرمشاد، معاون جدید سیاسی وزارت کشور در این نشست با بیان اینکه جایگزینی آقای  عرف کار سختی است، افزود: بحمداالله ایشان توفیقات زیادی داشتند و ان شاءالله مسیر کار در حوزه سیاسی را با رویکرد ارتقای وفاق و کارآمدی، مشارکت در عرصه سیاسی کشور دنبال می‌کنیم.

اظهارات محمدباقر قالیباف درباره جلسات رای اعتماد به کابینه، تحولات افغانستان، سفرهای استانی رئیسی هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

رئیس مجلس در نطق پیش از دستور جلسه علنی خاطرنشان کرد که نمایندگان مجلس برای تسریع در تشکیل کابینه با اعتقاد به اینکه رئیس جمهور محترم مسئول اجرایی کشور است، با رای حداکثری به تیم کاری جناب آقای دکتر رئیسی زمینه تشکیل دولت قوی را برای حل مسائل اساسی مردم ایجاد کردند.

علیرضا  سلیمی عضو هیات رییسه مجلس هم نسبت به اخباری مبنی قصد دو شرکت سامسونگ و ال جی برای بازگشت به ایران واکنش نشان داد و گفت: شنیده شده دو شرکت سامسونگ و ال جی می خواهند با شرایط عجیب و غریب به کشور برگردند؛ روزی که ما به سامسونگ و ال‌جی نیاز داشتیم آن ها ایران را رها کردند و رفتند حالا هم پذیرفتنی نیست که به جای پول‌های بلوکه شده ایران در کره‌جنوبی و با فضایی که آمریکایی‌ها باز کرده‌اند، محصولات کره‌ای وارد کشورمان شود.

چگونگی بازگشایی مدارس هم از موضوعاتی بود که مهدی اسماعیلی رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس به آن پرداخت و توضیح داد که  از اوایل مهرماه بازگشایی مدارس را خواهیم داشت اما به معنای حضور دانش‌ آموزان از اول مهرماه در سرکلاس درس نمی‌باشند. با توجه به تدابیر ستاد ملی کرونا و در نظر گرفتن همه جوانب در اواخر مهرماه یا اوایل آبان‌ماه تحت پروتکل‌ها و الگوی خاصی شاهد حضور دانش آموزان در برخی از مناطق کشور در مدارس خواهیم بود و البته آموزش به صورت ترکیبی دنبال خواهد شد به شرط این‌که شرایط غیرمترقبه‌ای در بخش کرونا به وجود نیاید.

همچنین امانقلیچ شادمهر عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی در پرداخت مطالبات اساتید تاکید کرد: حقیقتا با توجه به اینکه وضعیت دانشگاه آزاد در پرداخت حقوق اساتید آشفته می باشد، این مهم رسیدگی هر چه سریع تر را می طلبد، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هم اخیرا با تاکید بر دو موضوع طرح“ساماندهی نظارت بر دانشگاه آزاد اسلامی”و “تحقیق و تفحص از این دانشگاه”سعی داشته در مسیر رفع مشکلات این حوزه قدم های مؤثری بردارد.

گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز (یکشنبه) چهاردهم شهریور ماه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا بخوانید.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.