استعمال دخانیات در دانشگاه‌ کلمسون ممنوع شد

ممتاز نیوز: دانشگاه کلمسون آمریکا قصد دارد مصرف دخانیات و مواد مخدر را در محیط دانشگاهی خود ممنوع کند.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ایسنا، مسئولان دانشگاهی کلمسون اعلام کردند آنها با ایجاد یک “گروه ضربت”، قصد دارند تا سال ۲۰۲۲ به طور کامل از مصرف دخانیات و مواد مخدر در محوطه این دانشگاه جلوگیری کنند.

جرج کلی مدیر امور دانشجویی دانشگاه کلمسون و مسوول گروه ضربت در این باره می‌گوید:‌ مهم‌ترین فایده اجرای این طرح، افزایش سلامت جامعه دانشگاهیان و همچنین ترویج فرهنگ آن است.

وی ادامه داد: افراد سیگاری طول عمر کمتری دارند و معمولا از بیماری‌های مختلفی به ویژه مشکلات ریوی رنج می‌برند. دانشجویان نیز معتقدند آنها دوست دارند از طبیعت لذت ببرند نه دود سیگار.

براساس تصمیم دانشگاه کلمسون، ممنوعیت استعمال دخانیات مشمول کلیه افرادیست که در دانشگاه تحصیل و فعالیت می‌کنند. مسوولان دانشگاه و مهمانان نیز از این آیین‌نامه مستثنی نیستند.

بنابر گزارش آسوشیتدپرس، جرج کلی می‌گوید: هدف از اجرای آیین‌نامه ممنوعیت استعمال دخانیات تنبیه افراد سیگاری نیست بلکه کمک به آنهاست تا زندگی سالمی را تجربه کنند.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه کلمسون امیدوار است که سایر دانشگاه‌های امریکا نیز از طرح گروه ضربت استقبال کنند تا در نهایت دانشگاه‌هایی عاری از موادمخدر و دخانیات داشته باشیم.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.