استفاده ارتش روسیه از بمب خلاء در اوکراین + ویدئو

ارتش روسیه از بمب خلاء که به پدر بمب ها معروف است در اوکراین استفاده کرده است.

استفاده ارتش روسیه از بمب خلاء در اوکراین + ویدئو

به گزارش ممتاز نیوز، در ششمین روز حمله و تهاجم بی سابقه ارتش روسیه به اوکراین، تصاویری از استفاده آنها از بمب خلا منتشر شده است.

اولین ویدیو از استفاده ارتش روسیه از  بمب خلاء.  «بمب خلاء» (vacuum bomb)  اکسیژن هوای اطراف را مکیده تا انفجاری بزرگ ایجاد کنند و موج هوای عظیم ناشی از این انفجار می‌تواند بسیار ویرانگر باشد.

به‌ مکان وقوع این انفجار اشاره نشده است اما پیشتر هم ویدیوی انتقال سیستم TOS-1 در رسانه‌ها منتشر شد و هم سفیر اوکراین در آمریکا اعلام کرد که روسیه از این گونه بمب در اوکراین استفاده کرده است.

سفیر اوکراین در آمریکا با اشاره به اینکه روسیه در پنجمین روز حمله به اوکراین از بمب خلا یا سلاح گرمافشاری استفاده کرده است، گفت که ولادیمیر پوتین به دنبال وارد کردن خسارت‌های گسترده به اوکراین است.

ادعای استفاده از سلاح گرمافشاری که پس از سلاح هسته‌ای مرگبارترین سلاح در جهان به‌شمار می‌رود، هنوز از سوی مراجع رسمی تایید نشده است.

سلاح گرمافشاری یا بمب خلا، اکسیژن را از محیط اطراف خود جذب می‌کند تا انفجاری عظیم‌تر و ویرانگرتر ایجاد کند.

اوکسانا مارکاروا به محلی که این سلاح در آن منفجر شده است اشاره نکرد اما گفت: «آنها روز دوشنبه از سلاح گرمافشاری استفاده کردند و روسیه مانند آلمان نازی در جریان جنگ جهانی دوم عمل می‌کند.»

افرادی که هدف سلاح گرمافشاری قرار می‌گیرند برای چندین ثانیه و یا حتی دقیقه در حالی که جان می‌دهند، زجر می‌کشند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.