استفاده از بوتاکس‌ برای درمان فلج صورت

۰۵اردیبهشت،

در حال حاضر روش‌های تازهی در بیمارستان فیروزگر‌ برای درمان فلج صورت درحال استفاده است.

طناز احدی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی، هیئت علمی دانشگاه ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران سبب‌های بیماری فلج عصب صورت را ناشناخته عنوان کرد و گفت: در صورت عدم ایجاد فلج کامل در هفته اول این بیماری به صورت خود‌به‌خود و یا با مصرف دارو قابل درمان است.

وی با بیان اینکه علاوه بر مصرف دارو باید با انجام توانبخشی به درمان این بیماری کمک کرد گفت: هدف از توانبخشی پیشگیری از لاغر شدن صورت بهبود انقباض عضلات، بهبودی تقارن صورت، تمرینات حسی و پیشگیری از بعضی عوارض مانند انقباض ناهماهنگ‌ و ناخواسته صورت نمی‌باشد.

احدی همچنین تصریح کرد: درمان توانبخشی در ۶ ماه اول بیشترین بهبود را می‌دهد و شامل آموزش تمرینات ورزشی، تحریک الکترونیکی، استفاده از لیزر اولیتراسوند‌ می‌باشد.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر درمان تازهی به اسم  Bioseed Back ‌‌ (بیو‌سید‌بک) در بیمارستان فیروزگر‌ در حال استفاده می‌باشد که در درمان فلج صورت بسیار موثر است این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی با بیان اینکه باید در استفاده از الکترو‌ترابی دقت کرد اظهار داشت: این روش در درمان اولیه فلج صورت ممنوع می باشد و در استفاده از اولتراسوند‌ و لیزر نیز احتیاطات مربوط به پوشش چشم باید رعایت شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در بعضی موارد برای ایجاد تقارن در دو سمت صورت یا درمان انقباض ناهماهنگ‌ عضلات از تزریق بوتوکس‌ استفاده می‌شود./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.