استفاده از بودجه عوارض خروج گردشگر برای توسعه صنعت گردشگری

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم پورفرج در همایش روز جهانی گردشگری که امروز در تالار عطار کاخ موزه سعدآباد برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری جشن روز جهانی گردشگری آگاهی دادن به مردم و دست اندرکاران صنعت نسبت به بحث گردشگری است. در این روز تمام کشورها از این فرصت استفاده کرده و تلاش می کنند مسائل مربوط به گردشگری را از برد اقتصادی و اشتغال زایی بررسی کنند. ضعف های خود را برطرف کرده و موقعیت های خود را تقویت کنند. تا سهم بیشتری از این حرکت بسیار بزرگ گردشگری در جهان داشته باشند.

وی گفت: فرض را بر این می گذاریم که ایران از نظر تاریخ و جاذبه های گردشگری جزء ۱۰ و یا ۵ کشور برتر دنیا نباشد و از همه لحاظ در دنیا اولین باشیم، اما این سوال پیش می آید که چطور این اولین کشور نمی تواند در توسعه گردشگری پیش برود. مشکل در کجاست؟

وی گفت: میراث فرهنگی یک سازمان است و گردشگری فرابخش تر از آن. همچنین وزارتخانه های مختلفی در این صنعت دخالت دارند که برای توسعه گردشگری لازم است و باید اتحاد لازم را داشته باشند تا این صنعت با یک عزم ملی حرکت کند بنابراین پیشنهاد می کنم کمیته ای متشکل از دست‌اندرکاران این حوزه تشکیل شود تا هر کسی وظیفه خود را به صورت یک کتاب در دست بگیرد و زیرمجموعه های خود را برای انجام آن توجیه کند. در سازمان میراث فرهنگی نیز بدنه کارشناسی قوی‌ای نیز وجود دارد که می تواند به معاونت گردشگری کمک کند.

وی بیان کرد: چرا برای توسعه گردشگری بودجه نمی گیرید؟ ۵۵ هزار تومان هزینه عوارض خروج گردشگر است که قرار بود برای توسعه گردشگری مطرح شود. جمعا این هزینه ۱۵۰ میلیارد تومان می شود که منبع بسیار خوبی است. شما قدم بردارید و من تمام بخش خصوصی را همراهتان می کنم. از سوی دیگر رئیس جمهور به گردشگری علاقه مند است پس چرا بودجه ای برای تبلیغات نمی گیرید.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.