استفاده از تلفن‌همراه مسری است

۱۱م آذر ،

این روزها تلفنهای همراه همه جا می باشند، اما نتایج یک تحقیق تازه نشان می‌دهد که استفاده از تلفن همراه مسری است.
به گزارش خبرگزاری مهر، نتایج یک تحقیق نشان می دهد: اگر با کسی باشیم که تلفن همراه خود را برای بررسی پیام یا ای میل تازه چک می کند، ما نیز تمایل به چک کردن تلفن همراه خود داریم.
محققان دانشگاه میشیگان طی ماه های ژانویه و آوریل ۲۰۱۱ دانشجویان در سالنهای غذاخوری و کافی شاپهای نزدیک دانشگاه را مورد ملاحظه و رصد قرار داده اند.
آنها به طور نامحسوسی دانشجویانی را که ۲۰ دقیقه پشت میزهای غذاخوری نشسته بودند مورد ملاحظه قرار داده و متوجه شدند که آنها در فاصله زمانی های ۱۰ ثانیه ای یکی پس از دیگری تلفنهای همراه خود را چک می کنند.
به طور کلی دانشجویان تا ۲۴ درصد به طور میانگین با فاصله زمانی های کوتاه تلفنهای همراه خود را نگاه کرده اند. اما آنها زمانی بیشتر به بررسی تلفن همراه خود تمایل نشان دادند که دوست یا همراهشان با فاصله زمانی ۱۰ ثانیه پیش از تلفن همراه خود استفاده کرده بود.
محققان تأکید کردند که این رفتار اغلب تکرار می گردد.
دنیل کراگر که این پژوهش را انجام داده اظهار داشت: ممکن است بعضی از این اشخاص در گروه کسانی طبقه بندی شوند که از چک کردن تلفن همراه خود برای اینکه ببینند آیا پیام تازهی داشته اند یا خیر احساس رضایت می کنند اما این رفتار مسری در این تحقیق چندین بار در عرض ۱۵ دقیقه رخ می داد و تکرار می شد.
کراگر اعتقاد دارد که الگو ممکن است به تأثیرات مشارکت و طردشدن اجتماعی ارتباط داشته باشد. اگر یک فردی که با وی همراه هستیم با تلفن همراه خود گفتگو کند، به نوعی احساس طرد شدگی می کنیم. از این رو ممکن است این فرد نیز با تلفن همراه خود ارتباط دیگری برقرار کند تا این احساس داخلش به وجود نیاید.
محققان اشاره کرده اند که آنها این ملاحظات را دربارهٔ گروه های مختلف بررسی نکرده اند، برای مثال ممکن است بزرگسالان سالخورده تر از این دانشجویان برحسب عادت از تلفن همراه خود استفاده نکنند.
نتایج این تحقیقات در بولتن رفتارشناسی انسانی انتشار یافته است.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.