استفاده از روغن آفتابگردان، ذرت و کانولا از روغن های دیگر مفیدتر است

۱۰م دیماه ،

استفاده از روغن آفتابگردان، ذرت و کانولا از روغن های دیگر مفیدتر است.

به گزارش گروه علمی،‌ پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ دکتر مسعود کیمیاگر متخصص تغذیه  با بیان این مطلب اظهار داشت: مهم‌ترین نکته در مورد مصرف روغن‌ها و چربی‌ها، درست استفاده‌کردن از این مواد غذایی است به شکلی که به سلامت ما کمک کند، نه آن که به بدن آسیب وارد کند.

وی افزود: روغن‌های آفتابگردان، ذرت و کانولا مفیدتر از روغن‌های دیگر است، اما این روغن‌ها نیز نباید بی‌رویه مصرف شود. به‌همین منظور در درجه اول مقدار روغن مصرفی‌تان را در روز مشخص کنید و در مشاوره با پزشکتان معلوم کنید که روزانه چقدر باید روغن مصرفی دریافت کنید.

عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی روغن‌ها را به دو دسته پیدا و پنهان تقسیم کرد و گفت: بخشی از روغن‌هایی که ما می‌بینیم، دیده نمی‌شود به طور مثال روغن‌هایی که در مغزها و حبوبات است، دیده نمی‌شود، بر این اساس شاید ۵۰ درصد چربی که دریافت می‌کنیم، روغن پنهان است. اگر دستور داده شود که به طور مثال روزی ۴۰ گرم روغن مصرف کنید، نباید از نظر دور داریم که ۲۰ گرم آن روغنی است که دیده نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: می‌توان از روغن‌هایی که امگا ۳ بیشتری دارد، مانند کانولا، گردو و ماهی استفاده کرد همچنین روغن‌های جامد نباید در پخت غذاها استفاده شوند و متخصصان تغذیه تاکید می‌کنند که روغن‌های جامد و حیوانی جایگاهی برای مصرف ندارد. /ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.