استفاده از زرادخانه تسلیحاتی برای کنترل المپیک لندن

گلوب‌اند میل: این تجهیزات آکوستیک صوتی دور برد به عنوان بلندگوی بسیار قوی و هدفمند که قادر است تا ۱۵۰ دسیبل صدای متمرکز را که معادل ایستادن در ۲۵ متری موتور هواپیمای جت است تولید کند. 

این وسیله که ۱۰۰۰Xi LRAD نام دارد در بازی‌های تابستانی المپیک که در ماه جولای و آگوست برگزار می‌شود، استفاده خواهد شد. 

به نقل از وزارت دفاع انگلیس در روز شنبه، برای تأمین امنیت این بازی‌ها تاکنون بیش از ۱۳۵۰۰ نیروی زمینی، خلبان هواپیمای جت و هلیکوپتر در آسمان و نیز دو ناو جنگی در آب به خدمت گرفته شده‌اند. همچنین گزارش‌هایی در مورد نصب و استفاده از موشک‌های زمین به هوا روی سقف خانه‌های آپارتمانی نزدیک استادیوم المپیک لندن وجود دارد.
 
سخنگوی شرکت LRAD مستقر در سان دیگو در گفت‌وگو با بریتیش کورپریشن گفت: این وسیله صوتی دارای یک سیستم ارتباطی دور برد است که قادر است پیام‌های متمرکز و بسیار حساس و چند زبانی و نیز دستورها و اخطارهایی را تا فاصله ۳ هزار متری برای حل مشکلات نامعین ارسال کند. 

به نقل از بی‌بی سی، این سلاح بزرگ و دیسک شکل روی محل فرود هواپیمای داخل رودخانه تیمز نصب شده است. وزارت دفاع اعلام کرد از این وسیله همچنین برای ارتباط با کشتی‌هایی که در این رودخانه حرکت می‌کنند استفاده خواهد شد. در حالی که نیروهای انگلیسی قصد دارند تا از این وسیله برای انتقال پیام در مسافت‌های دور استفاده کنند، اما زمانی که در حالت تنظیم آخر قرار گیرد می‌تواند مثل یک سلاح عمل کند. 

این وسیله صداهایی را تولید می‌کند که چندین برابر از حد قابل تحمل آستانه شنوایی و درد گوش انسان است که معمولاً بین ۱۲۰ تا ۱۴۰ دسیبل خواهد بود. پرده گوش انسان به محض شنیدن صدای ۱۶۰ دسیبلی سوراخ خواهد شد. 

پلیس و نیروهای نظامی، قبلاً از این وسیله غیر مرگبار برای کنترل جمعیت و نیز جنبه‌های دفاعی در انگلیس، امریکا و کانادا استفاده کرده‌اند. از این وسیله در دور کردن دزدان دریایی زمانی که قصد حمله به یک کشتی در حال گذر را داشتند نیز با موفقیت استفاده شده است.


جوان آنلاین – آخرین عناوین بین الملل

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.