استفاده از عرق انسان در تولید آنتی‌بیوتیک

سلامت > تحقیقات
محققان ادعا می کنند آنتی بیوتیک طبیعی ساخته شده از عرق انسان می‌تواند انواع کشنده سل و دیگر میکروب‌های خطرناک را از بین ببرد.

وقتی که عرق می‌کنیم ماده‌ای به نام درمسیدین توسط پوست تولید می‌شود و زمانی که پوست دچار آسیب دیدگی ناشی از بریدگی، خارش یا نیش گزندگان می‌شود این ماده می‌تواند با میکروب‌ها و آلودگی‌ها مبارزه کند.

به گزارش مهر، دانشمندان اکنون از ساختار اتمی این ترکیب پرده برداشتند و برای نخستین بار دریافتند چه چیزی موجب می‌شود درمسیدین چنین سلاح موثری در مبارزه با میکروب شود.

اولریش زاچاریا از دانشکده فیزیک دانشگاه ادینبورگ در این زمینه گفت: «آنتی بیوتیک‌ها نه تنها از طریق دارویی در دسترس قرار دارند بلکه بدن انسان نیز مواد موثری برای از بین بردن باکتری، قارچ و ویروس‌ها می‌سازد. اکنون به جزئیاتی در مورد چگونگی کارکرد آنتی بیوتیک‌های طبیعی دست یافته‌ایم و می‌توانیم از آن برای کمک به ساخت داروهای ضد‌عفونی کننده که بسیار موثرتر از آنتی‌بیوتیک‌های رایج هستند استفاده کنیم.»

اگرچه از وجود حدود هزار و ۷۰۰ نوع از این آنتی بیوتیک‌های طبیعی مطلع هستیم اما دانشمندان شناخت دقیقی از چگونگی عملکرد آن‌ها ندارند.


RSS
منبع:همشهری آنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.