استفاده از عصاره نعناع در درمان میگرن

۰۷م اسفند ،
ممتاز نیوز : افشین برهانی حقیقی در گفت‌وگو با فارس در مورد تأثیر عصاره نعناع در درمان سردردهای میگرنی اظهار داشت: میگرن بیماری شایعی است که ۱۸ درصد خانم‌ها و ۶ درصد مردان از آن رنج می‌برند. تاریخچه طب سنتی ایران نشان می‌دهد که دانشمندان قدیم مانند ابن سینا استفاده از پماد روی نبض گیجگاهی را در درمان سردرد مفید می‌دانند.

فوق تخصص مغز و اعصاب با اشاره به اینکه طی روش تحقیقی دقیق و مطالعه روی ۱۱۸ بیمار نتایج خوبی در این مورد به دست آمده تأکید کرد: با مالش عصاره نعناع روی نبض گیجگاهی در اشخاصی که حملات میگرنی داشتند به این نتیجه رسیدیم که به مرور میزان سردرد و میزان بازگشت آن کاهش می‌یابد.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پاسخ به اینکه این روش چه زمانی وارد عرصه درمان می‌شود، گفت: در مرکز تحقیقات شیمی دارویی شیراز به دنبال تهیه پچ‌هایی (برچسب‌های حاوی عصاره نعناع) هستیم که وقتی بیمار دچار سردرد میگرنی شد این برچسب‌ها را روی ناحیه گیجگاهی بچسباند تا از طریق پوست عصاره نعناع سریع جذب عروق شود.

برهانی حقیقی تأکید کرد: البته برای ورود یک دارو یا روش درمانی تازه باید کارآزمایی‌های بالینی را طی کنیم تا علاوه بر اینکه اثر درمانی آن اثبات شود فقدان عوارض آن هم ثابت شود.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.