استفاده از فضیلت های ماه مبارک رمضان نیازمند فرهنگ سازی است

به گزارش ایرنا، آیت الله ‘قربانعلی دری نجف آبادی’ عصر شنبه در جمع روزه داران در مصلای بیت المقدس اراک افزود: با تفسیر روشن دعاها، بیان آیات الهی، تبیین اهمیت و جایگاه بالای ماه مبارک رمضان می توان مردم را برای استفاده هر چه بیشتر از فضایل این ماه آماده تر کرد.

وی بیان کرد: ماه شریف رمضان فرصت نورانی و طلایی برای تقرب بیشتر به خدا است بنابراین باید از لحظه لحظه آن برای نهادینه شدن فرهنگ دینی در جامعه استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: از دعاهای صحیفه سجادیه، مفاتیح الجنان، نهج البلاغه و کتاب بهار مرحوم مجلسی می توان برای فرهنگ سازی این مهم استفاده کرد.

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: افزایش آگاهی مردم از اهمیت و جایگاه ماه مبارک رمضان موجب حفظ حرمت و تعظم شعائر دینی در این ماه نورانی می شود.

وی اظهار کرد: والدین باید این فرهنگ متعالی را به نسل جوان منتقل کنند زیرا فضیلت های ماه مبارک رمضان موجب تقویت ارتباط بیشتر انسان با خدا می شود.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان ماه امامت، ولایت، قرآن و نهج البلاغه است، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن است بنابراین باید در راستای ترویج فرهنگ قرآن و ولایت و احسان به دیگران بیشتر تلاش کرد.

آیت الله دری نجف آبادی یادآور شد: اطعام ایتام، محرومان و نیازمندان در ماه مبارک رمضان سنت حسنه نبوی، علوی، فاطمی و حسینی است که باید پررنگ تر شود.

وی توضیح داد: مسلمانان روزه دار در این ماه برای عزت جهان اسلام، مردم مظلوم بحرین، فلسطین و میانمار دعا کنند.ک/۲

۵۱۷/۵۰۷/ ۱۵۳۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۰۵۳۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.