استفاده از مدیریت سنتی در طرح های فضایی هزینه زیادی دارد

در زمینه طرح های فضایی مدیریت سنتی در مقایسه با مدیریت کلاسیک هم هزینه بیشتری دارد و هم سرعت روند کارها در آن ها بسیار کندتر است.

فضل الله وکیلی فرد، کارشناس سازمان فضایی ایران در گفتگو با خبرنگار گروه دانش های روز باشگاه خبرنگاران گفت: پیشرفت های ایران در زمینه هوا فضا و علوم فضایی کاملاً مشخص است و ما با مقایسه کردن دستاوردهای فعلی فضایی با قبل انقلاب به خیلی از این پیشرفت ها پی خواهیم برد.

وی افزود: ایران تاکنون نه تنها از طرف کشورهای پیشرفته حمایت نشده بلکه مورد تحریم نیز واقع شده که اینجا جنگیدن به نوع دیگری را ما ایرانیان در پیش گرفته ایم.

وکیلی فرد اظهار داشت: بعد از جنگ تحمیلی در حال حاضر برای حضور در این جنگ نیازمند صلاح نیستم بلکه نیازمند اندیشه، فکر و ایثارگری در زمینه علم و همچنین بسنده نکردن به شرایط فعلی هستیم.

وی تصریح کرد: شرایط عوض شده است و جنگ ها هیچ گاه تمام نشده زیرا بلافاصله بعد از جنگ با سازی های ایران را آغاز کردیم و در همان زمان اولین بحث های تحریم نیز شروع شد.

 بمباران دشمن در زمان جنگ موجب دستیابی به فناوری در ما شده

وکیلی فرد تأکید کرد: آنچه که باعث دستیابی ما به بسیاری از فناوری ها شد، امکانات محدودی بود که بعضی از آن ها در زمان جنگ توسط بمباران دشمن از بین رفت و ما خیلی سریع با دست خالی آنها را بازسازی کردیم و مورد استفاده مردم قرار دادیم.

وی یادآور شد: جنگ و تحریم های بعد از جنگ یکی از مهمترین دلایلی بود که موجب به وجود آمدن فناوری های نو در ایران شد و ما برای دستیابی به این فناوری ها روش های سیستمی مدیریت سنتی را کنار گذاشته و از امکانات تعریف شده کلاسیک استفاده کردیم.

وکیلی فرد اظهار داشت: اگر قرار بود با همان روش مدیریت سنتی حرکت کنیم زمانی بیش از زمان کنونی را برای دستیابی به فناوری فضایی نیاز خواهیم داشت.

وی عنوان کرد: مدیریت سنتی پول و سرمایه زیادی را برای دستیابی به هدفش هایش صرف می کند و علت سرعت بالای دستیابی تکیه بر نیروی ایمان و احساس وظیفه نسبت به رسیدن به فناوری بوده است./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.