استفاده از پارافین برای ساخت عضله های مصنوعی

۲۷ آبان ،

دانشمندان با ساخت عضله هایی از الیاف نانو و تزریق موم پارافین به داخل ماهیچه ها توانسته اند عضله هایی را بسازند که قادر می باشند تا ۱۰۰ هزار برابر وزن انسان را تحمل کند ۸۵ بار قدرت مکانیکی بیشتری نسبت به عضله های طبیعی دارد.

به گزارش تفسیری خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از سانیس دیلی؛ دانشمندان از دانشگاه تگزاس همراه با یک تیم بین المللی توانسته اند عضله هایی را بسازند که ساختار اصلی آن ها از گرافیک های موجود در مداد های معمولی است که شکلی استوانه ای مانند دارند و از نانو لوله های کربنی هم در ساخت ساختار اصلی آن ها استفاده شده است، این ماهیچه ها از فولاد هم قوی تر می باشند و انقباضات سریعی در ۲۵ هزارم ثانیه انجام می دهند و قادر می باشند اجسامی سنگین تا ۲۰۰ کیلوگرم بلند کنند.

تحقیقات دانشمندان نشان می دهد؛ موم پارافین در کوره ها گرم می گردد و مانند نخ پیچ و تاب می خورد و به داخل عضله های مصنوعی فرستاده می گردد.

دانشمندان معتقدند ؛هنوز جایگزین این عضلات با عضلات طبیعی بدن نامناسب است ولی در آینده ای نزدیک امکان این امر برای تمام بیماران و کسانی که از عضله های ضعیف رنج می برند محقق خواهد شد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.