استفاده از گوشی آیفون برای اوباما ممنوع شد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

رییس جمهور آمریکا اعتراف کرد که به سبب مشکلات امنیتی امکان استفاده از گوشی آیفون ساخت شرکت اپل را ندارد.
 
 
 
باراک اوباما در دیدار با گروهی از جوانان حامی لایحه درمانی رایگان آمریکا معروف به (اوباماکر) گفت : از ابتدای دوران ریاست جمهوری تاکنون از استفاده گوشی آیفون منع شده ام و گوشی مدل های قدیمی از جمله بلکبری به همراه دارم.
 
رییس جمهور آمریکا گفته است به دلایل امنیتی تنها ۱۰ نفر آدرس ایمیل شخصی او را دارند.
 
بر اساس افشاگری های ادوارد اسنودن از کارکنان سازمان جاسوسی آمریکا که هم اکنون به روسیه گریخته است، بسیاری از شرکت های فناوری در آمریکا به سازمان اطلاعات این کشور اجازه مستقیم دسترسی به سرورهای خود را داده اند که همه اطلاعات کاربران را در بر می گیرد. 
 
بر اساس بعضی گزارش ها، تلفن های آیفون اپل، از سطح امنیتی پایینی برخوردار می باشند و در برابر حملات سایبری یکی از ضعیف ترین دستگاه های تلفن همراه در بازار به شمار می روند.
 
با توجه به محبوبیت و فروش بالای دستگاه های تلفن همراه آیفون اپل در بازار های جهانی و سطح پایین امنیتی این دستگاه ها، بسیاری بر این باورند، با استفاده از محصولات اپل جاسوسی از حریم خصوصی آنان بسیار راحت شده است.
 
در حالی که مقام های ارشد آمریکا از جمله رییس جمهور این کشور از استفاده گوشی آیفون منع شده اند، بسیاری از شخصیت ها، نمایندگان مجلس و مسوولان کشورهای مختلف در نشست های محرمانه خود نیز گوشی آیفون و یا سایر محصولات اپل از جمله تبلت به همراه دارند.
 
جدید ترین مدل گوشی آیفون به نام (Fife s) این قابلیت را دارد که اثر انگشت کابران را ثبت کند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.