استفاده بیش از اندازه از مفاصل و عضلات خطر بوریست را افزایش می دهد

افرادی که از مفاصل و عضلات بدن خود بیش از اندازه طبیعی استفاده می کنند، بیش از دیگران در معرض ابتلا به بیماری بوریست هستند.

احمد علیمحمدی ، متخصص بیماری های مفصلی و عضلانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمانممتازنیوز، اظهار داشت: بوریست یا التهاب بورس یک بیماری نسبتاً شایع به ویژه در نزدیکی شانه، آرنج، زانو، لگن، مفصل ران و تاندون آشیل است که می تواند کیفیت زندگی فرد بیمار را تا حد زیادی کاهش دهد.

وی گفت: بورس یک کیسه نرم حاوی مایع است که به عنوان یک بالشتک و انعطاف دهنده بین استخوان ها و تاندون ها عمل می کند.

علیمحمدی تصریح کرد: درد خود به خودی، درد به هنگام لمس، کاهش محدوده حرکتی عضو درگیر، تب و ضعف عضلانی از علایم مهم بیماری بوریست هستند.

وی با بیان این که عوامل متعددی می تواند موجب التهاب بورس شوند، تاکید کرد: افرادی که از مفاصل و عضلات بدن خود بیش از اندازه طبیعی و به صورت غیر متعارف استفاده می کنند، بیش از دیگران در معرض ابتلا به بوریست هستند.

این متخصص بیماری های عضلانی و مفصلی یادآور شد: همچنین افرادی که به یک باره سطح فعالیت خود را افزایش داده و یا این که اقدام به انجام ورزش ها و فعالیت هایی می کنند که بدنشان نسبت به آنها عادت نداشته است ، بیشتر دچار بوریست می شوند.

علیمحمدی گفت: آسیب مستقیم به یک مفصل، برخی از عفونت های حاد و مزمن، رسوب کلسیم در تاندون ها، نقرس ، التهاب مفاصل و عوامل ناشناخته از دیگر عوامل مرتبط به بوریست است.

وی با بیان این که تا حد امکان باید از آسیب  یا استفاده بیش از اندازه از عضلات و مفاصل پرهیز کرد، خاطر نشان کرد: حفظ آمادگی جسمانی، پرهیز از انجام فعالیت ها و ورزش های شدید، محافظت از مفاصل و عضلات و درمان به موقع مشکلات مفصلی و عضلانی، از راه های بسیار مهم پیشگیری از بیماری بوریست است./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.