استفاده دولت آرژانتین از هواپیمای کرایه‌ای برای رئیس جمهور از بیم طلبکاران

۱۹م دیماه ،

دولت آرژانتین در نظر دارد تا برای سفر آتی رئیس جمهور این کشور به آسیا و خاورمیانه یک هواپیمای خصوصی کرایه کند زیرا بیم آن می‌رود که طلبکاران هواپیمای رسمی وی را مصادره کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، دولت آرژانتین گفته هواپیمای اجاره شده برای یک سفر یک هفته‌ای ۸۸۰ هزار دلار، حدود ۲۰ درصد بیشتر از آنچه که برای مسافرت در هواپیمای اختصاصی رئیس جمهور صرف می‌شود، خرج در بر خواهد داشت.

آرژانتین در سال ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ نیز یک هواپیما را از یک شرکت انگلیسی برای سفر کریستینا کرچنر، رئیس جمهور آرژانتین به آمریکای جنوبی و اروپا اجاره کرده بود.

خانم کرچنر قصد دارد از ۱۳ ژانویه تا بیست و یکم ماه جاری از امارات متحده عربی، اندونزی و ویتنام دیدار کند. این سفر به منظور ارتقاء بخشیدن به روابط تجاری است؛ به علاوه رئیس جمهوری آرژانتین به کشور همسایه، کوبا نیز سفر خواهد کرد تا با هوگو چاوز که در این کشور دوران نقاهت خود را سپری می‌کند، دیدار کند.

دولت آرژانتین این هواپیما را به این سبب اجاره کرده که وکلا اخطار داده‌اند ممکن است “Tango 01” به سرنوشتی مشابه یک کشتی آموزشی نیروی دریایی آرژانتین در سال ۲۰۱۲ دچار شود که به مدت دو ماه و نیم در غنا توقیف شده بود.

یک قاضی محلی دستور داد تا این کشتی به نفع شرکت NML Capital Ltd، یک صندوق سرمایه‌گذاری که تحت کنترل شرکت پل سینگر قرار دارد، توقیف شود.

این شرکت می‌کوشد تا دولت آرژانتین را برای بازپرداخت بدهی‌های ۱٫۶ میلیارد دلاری خود به این صندوق تحت فشار بگذارد.

آنها هم‌چنین هواپیماهایی را که متعلق به خطوط هوایی این کشور است و پول‌هایی را که بانک مرکزی آرژانتین در آمریکا و اروپا سپرده‌گذاری کرده، هدف گرفته‌اند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.