استفاده لذت بخش از ویندوز ۸

  عکس های جذاب امروز ارسال برای دوستان

 استفاده لذت بخش از ویندوز ۸

یکی از امکاناتی که در نسخه های مختلف ویندوز از جمله ویندوز ۸ به چشم می خورد، ذخیره عبارات جستجو شده در کادر جستجوی ویندوز است.

این قابلیت به شما این امکان را می دهد تا دفعات بعد که قصد دارید از بخش جستجو استفاده کنید، فهرست عباراتی را که قبلا وارد کرده اید مشاهده و در صورت نیاز بدون تایپ عبارت مورد نظر، آن را از فهرست موجود انتخاب کرده و به جستجوی مجدد آن بپردازید.

استفاده از این قابلیت، مفید است اما در موارد بسیاری نیز نمایش کلمات و عبارات جستجوشده در سیستم، امنیت و حریم خصوصی کاربران را در معرض خطر قرار می دهد.

اگر شما هم دوست دارید تاریخچه این اطلاعات را پاک کنید تا هیچ ردی از جستجوهایتان در ویندوز برجای نماند، باید طبق مراحل زیر عمل کنید:

۱ـ نشانگر ماوس خود را به سمت پایین ـ راست صفحه نمایش حرکت دهید، سپس آن را به سمت بالا بکشید تا نوار Charms نمایش داده شود. (از کلیدهای ترکیبی Win + C نیز می توانید کمک بگیرید.)

۲ـ روی گزینه Settings در نوار به نمایش درآمده کلیک کرده سپس More PC settings را انتخاب کنید.

۳ـ در پنجره PC settings، از ستون سمت چپ بخش Search را انتخاب کنید.

۴ـ در بالای صفحه، بخش History قابل مشاهده است. با استفاده از گزینه های موجود در این بخش می توانید تاریخچه عبارات جستجو شده را پاک یا این قابلیت را غیرفعال کنید.

۵ ـ برای پاکسازی تاریخچه باید از گزینه Delete history استفاده کنید که با کلیک روی آن و تائید پیام به نمایش درآمده تمامی اطلاعات ذخیره شده در تاریخچه جستجوها حذف می شود.
همچنین چنانچه بخواهید این قابلیت را غیرفعال کنید باید کلید موجود در این بخش را از حالت On به Off تغییر وضعیت دهید.

گفتنی است در حالتی که کلید مربوط در حالت غیرفعال باشد، گزینه Delete history نیز خاکستری شده و غیرقابل انتخاب خواهد بود.

منبع:روزنامه جام جم

گردآوری : پایگاه اینترنتی ممتازنیوز

تاریخ نشر چهارشنبه ۲۸ تیر   مشاهده : ۸   | بازدید از صفحه اول


ممتازنیوز – کامپیوتر

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.