استفاده مجلس از ابزارهای قانونی برای کاهش آلودگی هوا

۰۶اردیبهشت،
ممتاز نیوز: لاهوتی گفت: برای کاهش آلودگی کلان‌شهرها باید با جدیت تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کرد؛ چراکه اجرایی شدن و تحقق این امر نیازمند همکاری تمامی ارگان‌هاست.

مهرداد لاهوتی، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با پانا اظهار داشت: طرح کاهش آلودگی هوا در کمیسیون عمران مجلس عنوان شد که در حال حاضر، این کمیسیون برنامه‌ریزی‌هایی جهت برطرف کردن این معضل در دستور کار خود دارد.

وی با بیان این‌که موضوع کاهش آلودگی هوا پس از بررسی در کمیسیون مربوطه باید به طرحی جامع تبدیل شود، تصریح کرد: برای کاهش آلودگی کلان‌شهرها باید با جدیت تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کرد؛ چراکه اجرایی شدن و تحقق این امر نیازمند همکاری همه ارگان‌هاست و اگر ضرورت داشته باشد، مجلس نیز از ابزارهای قانونی خود برای کاهش آلودگی هوا استفاده می‌کند.

نماینده مردم لنگرود با اشاره به موضوعات مطرح‌شده در کمیسیون عمران جهت کاهش آلودگی هوا، عنوان کرد: توسعه حمل‌ونقل عمومی نقش بسیار مهمی در کاهش ترافیک و آلودگی هوای تهران دارد. بنابراین، اگر مسئولان مربوط در افزایش امکانات عمومی تلاش بیشتری کنند، به طور حتم شاهد شهری پاکیزه خواهیم بود.

وی با بیان این‌که افزایش سرانه محیط زیست راهی برای جلوگیری از افزایش آلودگی هواست، ادامه داد: ارتقای دانش فنی در موتورخودروها و بهبود کیفیت سوخت نیز از دیگر عوامل تأثیرگذار در کاهش آلودگی هواست که در کمیسیون عمران مجلس مورد برررسی قرار گرفته است.

لاهوتی مهم‌ترین سبب آلودگی کلان‌شهرها را افزایش تولید خودرو و متناسب نبودن سوخت استفاده‌شده در کشور با استانداردهای بین‌المللی دانست و گفت: در کمیسیون بحثی درخصوص افزایش کیفیت سوخت کشور از یورو۲ به یورو ۴ مطرح شده است که امیدواریم پس از تصویب و اجرای صحیح آن، کلان‌شهرهای کشورمان دیگر با مشکل آلودگی هوا مواجه نشوند.

 

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.