استفاده مردم اردبیل از وسایل گرمازا

در حالی که کمتر از ۲۰ روز به اتمام فصل تابستان مانده است، دمای هوای اردبیل به ۹ درجه سانتیگراد رسید تا علاوه بر غافلگیری مسافران، مردم اردبیل از هم اکنون بوی پاییز را حس کنند.

 مهر: کاهش محسوس دما که از هفته جاری منطقه اردبیل را فرا گرفته است، سبب شد دمای هوای اردبیل از ۳۹ درجه سانتیگراد طی چهار روز گذشته به ۹ الی ۱۲ درجه سانتیگراد برسد.
 
این کاهش دما که با بارش باران رگباری و مه غلیظ در برخی از نقاط استان بویژه در مناطق جنوبی همراه است، شهروندان و مسافران تابستانی را مجبور به استفاده از وسایل گرما زا کرد.
 
شهروندان لباس زمستانی پوشیدند
 
در حال حاضر چهره منطقه اردبیل بویژه در شهرهای سرعین، نیر، نمین، خلخال و مشگین شهر و نیز مرکز استان پاییزی بوده و شهروندان در خارج از منزل از لباسهای زمستانی و پاییزی استفاده می کنند.
 
 
 
رئیس تحقیقات و پیش بینی هواشناسی استان اردبیل دقایقی پیش در گفتگو با خبرنگار مهر حداقل دمای حاکم در منطقه را در شهرستان سرعین ۹ درجه و حداکثر دما را ۱۴ درجه در مناطق شمالی استان عنوان کرد.
 
به گفته علی دولتی مهر به دلیل تغییر الگوی فشاری هوا از عصر پنجشنبه، هوای استان تحت تاثیر سامانه خنک قرار گرفته و هم اکنون افت دما بخوبی محسوس بوده، اما این شرایط به مرور از استان خارج می شود.
 
وی اضافه کرد: از فردا از میزان غلظت ابرها کاسته شده و از عصر چهارشنبه دما دو الی  سه درجه سانتیگراد نسبت به روزهای سرد مساعد تر خواهد شد.
 
بارش برف در ارتفاعات سبلان
 
این مسئول با بیان اینکه حاکم شدن هوای ابری و مه آلود سبب افت دما در ارتفاعات سبلان تا منفی چهار درجه سانتیگراد شده است از بارش برف و باران در ارتفاعات کوه سبلان در اردبیل خبر داد.
 
دولتی مهر با بیان اینکه امروز به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی برنامه های پروازهای عصر اردبیل لغو شده است، بیان کرد: بارش برف در هیچ یک از شهرستانهای اردبیل اتفاق نیفتاده و به دلیل کاهش میزان غلظت ابرها احتمال می رود فردا هیچ پروازی با مشکل جوی روبه رو نشود.
 
گفتنی است اردبیل با توجه به شرایط جوی که دارد امسال تابستان خنکی داشت و اختلاف دما تا ۲۰ درجه سانتیگراد پدیده ای است که شهروندان در طول فصول گرما بارها تجربه کرده اند و بنا به گفته کارشناسان این تغییرات محسوس در آینده نزدیک کمتر اتفاق خواهد افتاد.
 
لغو برخی از پروازهای اردبیل به دلیل شرایط جوی نامساعد
 
 
 
همچنین افزایش و کاهش محسوس دما در اردبیل  در سال جاری سبب شده امسال این شرایط به جاذبه گردشگری تبدیل شده و مسافران زیادی از داخل و خارج کشور به این استان سفر کنند و از طبیعت بکر و هوای مطلوب این منطقه بهره مند شوند.
 
به گفته رئیس تحقیقات و پیش بینی هواشناسی استان اردبیل پیش بینی می شود از یکشنبه هفته آینده جوی آرام در منطقه حاکم شده و روزها هوا گرم و شبها خنک باشد.
 
گفتنی است، ظهر امروز به دلیل نامساعد بدون شرایط جوی و حاکم بودن مه غلیظ هواپیمای وزیر کشور برای حضور در مراسم معارفه استاندار جدید این استان نتوانست به زمین بنشیند و این مراسم لغو و به زمان دیگری موکول شد.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.