استفاده نمادین از خودرو برقی در توانیر

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

استفاده نمادین از خودرو برقی در توانیر

پرشین خودرو: همزمان با روز جهانی محیط زیست برای نخستین بار خودروی برقی در شرکت توانیر به صورت نمادین مورد استفاده قرار گرفت.

به گزارش ممتازنیوز، مجتبی دهقانی در حاشیه استفاده نمادین از خودروی برقی در شرکت توانیر در جمع خبرنگاران گفت: برای توسعه فرهنگ استفاده از خودروهای برقی در کشور نیاز است مشوق هایی برای تولید کنندگان و خریداران این خودروها در نظر گرفته شود.
کارشناس خودروهای برقی افزود: قابلیت تولید این خودروها در ایران وجود دارد و از نظر دانش فنی و مهندسی مشکلی بابت تولید نداریم اما با وجود تفاوت میان قیمت حامل های انرژی کشور و خارج از کشور نیاز است مشوق هایی ایجاد شود که استفاده از این خودروها هر چه سریعتر در ایران به ویژه تهران توسعه یابد.
وی با اشاره به اینکه این خودرو برای مصارف شهری استفاده می شود و زمان لازم برای هر بار شارژ آن ۵ ساعت گفت: هزینه هر بار شارژ این خورو کمتر از ۴۰۰ تومان است که پس از آن بیش از ۱۰۰ کیلومتر طی مسیر می کند و سرعت این خودرو نیز تا ۱۲۰ کیلومتر در ساعت است.
دهقانی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد قطعات این خودرو قابل بازیافت است استفاده از این گونه خودروها را خدمتی به محیط زیست دانست و افزود: در اروپا محل هایی بنام شارژ سریع تعبیه شده که این خودروها در کمتر از ۱۶ دقیقه به صورت کامل شارژ می شود اما با برق خانگی تا ۵ ساعت قابل شارژ است.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.